Gruppers symboler

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
Bandit
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Gruppers symboler

Inlägg av Bandit »

Jag har olika symboler för de olika grupperna, ungefär som ni ha en för admin, moderator osv. Nu kollade jag er Info sida och såg att ni hade även symboler för ledarna i de olika grupperna. Nu till min fundering, hur gör man så att den syns för respektive ledare?

Jag har gjort en grupp som heter "Aktiv Medlem" denna gjorde jag under ACP >Användare & grupper > Hantera grupper > Skapa ny grupp. Sedan kan jag på samma sida ange person som sedan har denna som standard grupp eller blir gruppledare. Så långt är jag med.

Sen gick jag in på ACP > Användare & grupper >Hantera titlar >Lägg till ny titel. Gjorde en symbol för denna grupp, men nu kommer det som jag funderar över, oavsett om jag gör en person till medlem eller ledare för denna grupp så får den ju samma symbol. Vart& hur ändrar man att gruppledaren får sin egna symbol?

Som ni har: http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=2

Tacksam för svar. /*Bandit*/
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Gruppers symboler

Inlägg av Marcus »

Du måste gör så här:

1. Skapa titel.
2. Administrera användaren ifråga, och gå till "Titel". Välj titel och klicka OK. Klart.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
Bandit
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Re: Gruppers symboler

Inlägg av Bandit »

OK Tack ska kika på det efter jobbet. /*Bandit*/
Skriv svar