email :: PHP :: DEBUG MODE

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Jenniegbg
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

email :: PHP :: DEBUG MODE

Inlägg av Jenniegbg »

Har sökt om detta..... Men aldrig hittat definitivt svar hur det fixas ....

Jag får detta meddelande när någon har bockat för att han vill ha e-mail när man svarar på dens inlägg

Failed sending email :: PHP ::

DEBUG MODE

Line : 234
File : /customers/jenniegbg.com/jenniegbg.com/httpd.www/fan2/phpBB2/includes/emailer.php

Jag vill bara ta bort den funktionen jag vill inte få felmeddelande hur fixar jag det? Bara Felmedelandet går bort resten om man får mail eller inte det spelar ingen roll.. ....
Jenniegbg
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Jenniegbg »

Det skulle vara kul om någon KUNDE HJÄLPA?
bico
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av bico »

Om Du kommenterar bort (sätter // framför) raderna 232 - 235 i filen includes/emailer.php så slipper du felmeddelandet.

Observera: Funktionaliteten påverkas inte av ovanstående åtgärd utan bara utskriften av felmeddelandet!
Jenniegbg
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Jenniegbg »

Kan jag inte komentera bort Själva funktionen Som sänder medelandet istället..... då får jag inga fel överhuvudtaget? o.i.s.f. hur gör jag det?

O juste ja vilken program ska jag editera filen med?
bico
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av bico »

Du bör definitivt inte kommentera bort definitionen av den aktuella funktionen, message_die(), då detta sannolikt förr eller senare ger upphov till andra och än större problem. Dessutom blir eventuell kommande felsökning i det närmaste fullständigt omöjlig. Du, eller någon annan, märker ju då bara att det är något som är fel men varken Du, eller någon annan, kan se vad som är fel.

Du bör definitivt inte heller ta bort själva innehållet i den aktuella funktionen. Det är annars en alternativ lösning på det Du efterfrågar. Om Du trots allt vill göra det så hittar Du definitionen av funktionen i filen includes/functions.php.

Observera: Min rekommendation är att Du inte gör något av ovanstående!

När det gäller verktyg för att editera php-filer så beror det givetvis på i vilken typ av (utvecklings)miljö som Du arbetar i. Om Du arbetar i en Windows-miljö kan Du t.ex. använda notepad. Om Du arbetar i en Unix-miljö kan Du t.ex. använda emacs och/eller vi. Om Du arbetar i en Linux-miljö kan Du t.ex. använda emacs, vi och/eller vim.
Senast redigerad av bico den 2005-01-20 21:41, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Problemet beror på att PHP misslyckats skicka mejl. Du kan istället ange SMTP-inställningar i kontrollpanelen. Dessa inställningar ska du ha fått från din internetoperatör eller webbhotell.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
bico
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av bico »

@Jenniegbg: Fungerar någon e-postfunktion från phpBB?
Jenniegbg
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Jenniegbg »

Det är så att Allt fungerar...... Förutom det med att sända Email vid svar.... eller PM..... De störande är att ett felmedelande dyker upp på forumet och Många tror att medelandet inte sänds (själva saken de skrev) Så de försöker på andra sätt.... Och det är störande att få samma saker på mail gästboken och forumet.... Eller så testar dem skriva flera gånger och då har jag 5 identiska PM.....

Nu vart det suddiga svar igen... Här ovanför var det mycket text med varningstext GÖR INTE SÅ som jag sa....

Okej ... jag testade det med smtp server med det är sudiigt. Ibland funkar det ibland inte...... kan någon ge exempel på någon gratis adress som man kan använda... Och snälla jag vill ha en adress som ni testat förr och som fungerar MYCKET BRA....

Tack ska ni ha för hjälpen alla som försöker hjälpa till...

Och jag tycker att MAN SKA KUNNA SOM ADMIN för ett Forum stänga av den funktionen fullständigt.... Inga Email vid pm eller svar.... OFF med andra ord

Det är det Enda och STORA felet med PhpBB annars gillar jag den
Skriv svar