Ta bort fler trådar samtidigt?
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Ta bort fler trådar samtidigt?
Vilken version utav phpBB använder du?: phpBB 3.0.9
Vad har du för adress till ditt forum?: forum.ignitemc.com
Vad använder du för webhotell?: one.com
Hur installerade du ditt forum?: Jag använde mig utav nedladdningspaketet från phpBB.com
Är ditt forum en ny installation eller en konvertering?: Ny installation
Krävs det att man registrerar för att producera detta problem?: Ja
Har du några MODs installerade?: Nej.
Vilka stilar har du installerade?: ProSilver
Vilket/Vilka språk har du installerat på ditt forum?: Engelska och svenska
Vad har du för erfarenhet?: Ny till PHP och phpBB
När började ditt problem?: Tog bort användra inkl all trådar den skapat.
Vänligen beskriv ditt problem.: En spam-robot registrerade ett konto som skapade drygt 2500 trådar i en kategori. Jag administrerade användaren och valde ta bort alla trådar. Dessvärre tog det lång tid och jag fick ett felmeddelande från databasen istället för den vanliga "användaren är borttagen"-sidan. Alla trådar ligger kvar skapade av samma användare, men användare finns inte kvar i databasen och jag kan inte radera användaren igen.
Jag har sökt för att hitta en möjlighet att ta bort över 2500 trådar utan att behöva klicka manuellt på varenda en, men inte hittat något hittills. Har någon en idé om detta kan göras? Jag kan ta bort alla trådar som skapats från ett vistt datum, men hittar inte sätt att göra detta heller.
Jag kan i admin-verktyget ta bort alla trådar som inte har svar, men då kommer en hel del gamla, riktiga trådar också att tas bort och det vill vi inte.
Idéer, eller ska jag förbereda musarmen för 2500+ klick?
Genererad utav Supportmallgeneratorn.
Re: Ta bort fler trådar samtidigt?