Ip-adresserna för en viss medlem

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
bruse
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Ip-adresserna för en viss medlem

Inlägg av bruse »

Kan jag utan moddar, få fram vilka ip-adresser en viss forummedlem har läst eller postat ifrån? Kan inte hitta det riktigt.
Morgan84
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Re: Ip-adresserna för en viss medlem

Inlägg av Morgan84 »

För att se vart dem postat ifrån så är det enklast att klicka på ikonen med ett (?) som visas på inläggen. Där ser man vilken ip som det är postat från.

Mvh
Användarens profilbild
bruse
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av bruse »

Tack.

Är det ip när en medlem senast var inloggad på forumet eller när denne postade något?

Men då utökar jag frågan. Finns det nån mod, så när jag är inne på en medlems profil, kan se dennes ip-logg. Alla ip och datum den använt?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

ip:n sparas då man registreras, det syns i ACP:n, samt då man postar. Då man kollar inlägget så listas alla andra ip:n som en medlem postat från under det inlägg man kollar. Datumen är inte där, så det måste man modda lite för att få fram. De finns ju i respektiva inlägg, så det ska inte vara så avancerat, tror jag.
Användarens profilbild
bruse
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av bruse »

Peetra, näe, så svårt ska det väl inte att plocka ut såna saker. har gjrot en del egna sidor, som hämtar data i phpbb:s databas.

Men kan du eller någon tipsa om vilka tabeller jag kan hitta ip i?

Jag hittar i tabellen phpbb_log bland annat user_id, log_ip. log_time. Så långt allt väl, är väl ungefär detr jag behöver. Men VAD sparas i den tabellen? Bara när en medlem postar? Jag vill även komma åt ip när de loggar in, loggar ut. Tillochmed när de bara klciakr runt.

Så grundfrågan är, vad sparar phpbb och var sparar den sånt?
Användarens profilbild
bruse
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av bruse »

Och, vad är kolumnerna log_type samt reportee_id för något?
Skriv svar