Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Snabbguide till behörigheterna har jag på svenska på http://phpbb3.fi/tut/viewforum.php?f=34 Där fattas bilder, som jag hade på webbutrymmet hos min ISP. Det har varit fusioner och sånt mellan ISP's här å där har tydligen mitt privata webbutrymme försvunnit. Jag ska försöka återskapa bilderna.
Roller == Förinställda uppsättningar med behörigheter, så man slipper sitta och klicka i varje enda Ja/Nej 500 gånger för kategorier/användare/grupper...
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.
Men åter till grundfrågan. Jag är totaladministratör, så jag ser inte gränssnittet som mina moderatorer gör. Jag skulle vilja läsa på i manualen om hur de som ska godkänna medlemmar i diverse användargrupper gör. Var går dom in, hur gör dom osv.
Det finns inte i sin helhet i manuelaen, det gäller en del saker(features), som kommit till efter att den engelska manualen uppdaterats. Det bästa du kan göra är att skapa ett konto med de specifika behorigheterna(en spökmoddis) och berätta gärna om vad du ser åt oss.