Menyrad till vänster och höger. Kodning

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
NilsF
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Menyrad till vänster och höger. Kodning

Inlägg av NilsF »

Hej alla! :D

Jag försöker fixa så att en del av min menyrad håller sig till vänster, och en del håller sig till höger. Jag använder denna modden "Buttons_menu_MOD_2_1_1". Just nu kan jag välja om menyn ska gå från vänster till höger, eller från höger till vänster. Men Jag vill att en del ska gå från vänster till höger, och den andra delen från höger till vänster.

Jag kollade på koderna i overall_header.html

Kod: Markera allt

<style type="text/css">
  #menu ul li a {
     color: #{S_MENU_FONT_COLOR};
  }
  #menu ul li a:hover {    
    background: url('{T_THEME_PATH}/images/menu/{S_MENU_COLOR}/menu_bg_hover.gif') repeat-x;
    color: #{S_MENU_FONT_COLOR_HOVER};
    text-decoration: {S_MENU_DECORATION};     
  }
  #menu ul ul li {
    background: url('{T_THEME_PATH}/images/menu/{S_MENU_COLOR}/menu_subbg.gif') repeat-x;
  }
  #menu ul ul li a:hover {    
    background: url('{T_THEME_PATH}/images/menu/{S_MENU_COLOR}/menu_subbg_hover.gif') repeat-x;
  }
</style>
och

<!-- IF ( S_DISPLAY_SEARCH and not S_IN_SEARCH ) and not ( .buttons and S_MENU_SEARCH ) -->
och

<!-- IF .buttons -->
      <span class="corners-bottom" style="height:0px;"><span style="display: none;"></span></span></div>
    </div>
    <div id="menu" style="clear:both;margin-top:-3px;background: url('{T_THEME_PATH}/images/menu/{S_MENU_COLOR}/menu_bg.gif') repeat-x;">
       <div class="inner">
       <span class="menu_corner-left" style="background: url('{T_THEME_PATH}/images/menu/{S_MENU_COLOR}/menu_corner.gif') no-repeat;"></span>
       <span class="menu_corner-right" style="background: url('{T_THEME_PATH}/images/menu/{S_MENU_COLOR}/menu_corner_right.gif') no-repeat;"></span>
    <!-- IF S_DISPLAY_SEARCH and S_MENU_SEARCH -->
       <div id="top-search" style="<!-- IF S_MENU_ALIGN == 'right' -->float: left;<!-- ELSE -->float: right;<!-- ENDIF -->background: transparent url('{T_THEME_PATH}/images/menu/{S_MENU_COLOR}/menu_search.gif') no-repeat scroll 0 0;">
          <form action="{U_SEARCH}" method="post" id="search">
          <fieldset>
             <input name="keywords" id="keywords" type="text" maxlength="128" title="{L_SEARCH_KEYWORDS}" class="menu_search" value="<!-- IF SEARCH_WORDS-->{SEARCH_WORDS}<!-- ELSE -->{L_SEARCH_MINI}<!-- ENDIF -->" onclick="if(this.value=='{LA_SEARCH_MINI}')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='{LA_SEARCH_MINI}';" /> 
             {S_SEARCH_HIDDEN_FIELDS}
          </fieldset>
          </form>
       </div>
    <!-- ENDIF -->
       <ul>
       <!-- BEGIN buttons -->
          <li style="float:{S_MENU_ALIGN};"<!-- IF .buttons.sub --> onmouseover="getElementsByTagName('ul')[0].style.display = 'block';" onmouseout="getElementsByTagName('ul')[0].style.display = 'none';"<!-- ENDIF -->>
          <a href="{buttons.URL}" title="{buttons.NAME}"<!-- IF buttons.EXTERNAL --> target="_blank"<!-- ENDIF --> style="font-weight:{S_MENU_WEIGHT};text-transform:{S_MENU_TEXT_TRANSFORM};">{buttons.NAME}</a>
          <!-- IF .buttons.sub -->
            <ul>
              <!-- BEGIN sub --><li><a href="{sub.URL}" title="{sub.NAME}"<!-- IF sub.EXTERNAL --> target="_blank"<!-- ENDIF --> style="font-weight:{S_MENU_WEIGHT};text-transform:{S_MENU_TEXT_TRANSFORM};">{sub.NAME}</a></li><!-- END sub -->
             </ul>
           <!-- ENDIF -->
        </li>
      <!-- END buttons -->
       </ul>
    <!-- ENDIF -->
och

[quote]            <!-- IF .buttons and S_MENU_SEARCH --><li class="icon-search"><a href="{U_SEARCH}" title="{L_SEARCH_ADV_EXPLAIN}">{L_SEARCH}</a></li><!-- ENDIF -->[/quote]
Jag vill att menyerna ska vara på samma rad, och det är det jag inte klarar att göra. Så, hur gör man? Finns det någon magisk kod man kan skriva in?

Varma hälsningar
//Nils
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Menyrad till vänster och höger. Kodning

Inlägg av Marcus »

Flyttar: MOD-fråga
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
NilsF
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av NilsF »

Någon?
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Alla hjälper till på sin fritid, utan betalning. Ha tålamod så får du nog snart hjälp.

/marcus

PS!
Hinner inte svara just nu själv, fullboka helg.
DS!
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar