Tjena!
Har suttit i över 5 timmar nu och försökt installera phpbb. Har laddat upp alla filer på mitt webbhotell (cliche) och kommit till installationssidan. Men här är det stopp.
Databastyp: MySQL 3.x (har dock testat dom andra med) Databasserver värdnamn / DSN: localhost (har även testat; http://mysql03.cliche.se) Ditt databasnamn: under-ytan_com Databas användarnamn: under-ytan.com Databas lösenord: ***** Prefix för tabeller i databasen: phpbb_ Admin e-post adress: simon_alsen@yahoo.se Domännamn: under-ytan.com Serverport: 80 Skriptsökväg: /public_html (har även testat med enbart "/") Administratör användarnamn: Admin
Felmeddelande skrev:phpBB : Critical Error
Could not connect to the database
Så nu ber jag på mina bara knän att någon ska hjälpa mig...
Felmeddelandet beror antingen på att ditt användarnamn, lösenord eller databasnamn är felaktigt. Du kan också prova att ange 127.0.0.1 som värdnamn för databasservern.
Warning: mysql_connect(): Access denied for user: 'under-ytan.com@csea03' (Using password: NO) in /home/virtual/under-ytan.com/public_html/Forum/db/mysql4.php on line 48
Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/virtual/under-ytan.com/public_html/Forum/db/mysql4.php on line 330
Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/virtual/under-ytan.com/public_html/Forum/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error
Har haft cliche för några månader sedan,och jag kan ge dig de exempel jag hade för att logga in (Dessa finns ju ej längre ) Men exemplet hjälper dig nog.
Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/virtual/under-ytan.com/public_html/Forum/db/mysql4.php on line 330
Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/virtual/under-ytan.com/public_html/Forum/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error
Could not connect to the database
EDIT! Blir snart galen! Har suttit i två timmar till nu...
Jag kör med Dremweaver 2004 MX, och där i programmet gör jag en databas uppkoppling med dessa uppgifter,har alltid varit tvungen ,åtminstone med det programmet att göra så för att få en ordentlig uppkoppling mot DB.Det är åtminstone vad jag upplevt
Denna sida är lagd i en rotkatalog med namnet Connection,och sidan kan du kalla det du har som webnamn.
Har just utsatts för ett angrepp och alla sidor är borta. Databasen är dock hel. Men när jag försöker uppgradera siten så uppstår samma problem som när jag skulle installera, alltså "phpBB critical error could not connect to database". Detta trots att jag fyllt i uppgifterna korrekt. Någon som vet vad som är felet?
Sist jag installerade så fick jag försöka säker 50 ggr med samma uppgifter innan det fungerade.
<?php
//
// phpBB 2.x auto-generated config file
// Do not change anything in this file!
//
$dbms = 'mysql';
$dbhost = 'localhost'; // Enter your database host, 'localhost' in most cases
$dbname = 'database'; // Enter your database name
$dbuser = 'username'; // Enter your database username
$dbpasswd = 'password'; // Enter your database password
$table_prefix = 'phpbb_';
define('PHPBB_INSTALLED', true);