Kan inte logga in

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
forall
Medlem
Medlem
Svar: 0

Kan inte logga in

Inlägg av forall »

Jag kan inte logga in.. Vet någon hur kjag löser det. Det är enda kontot som finns just nu..

Har ansökt om att få ett mail med mina inloggningsuppgifter men då säger den: Det finns ingen användare med den e-postadressen och användarnamnet. vet någon vad felet kan vara?
forall
Medlem
Medlem

Re: Kan inte logga in

Inlägg av forall »

Kan lägga till att när jag har tittat i databasen så står användarnamnet korrekt och epost adressen är också korrekt
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Bra, du kan använda phpMyAdmin och har hittat raden med users, då borde detta vara ganska enkelt. :)

Vi antar först att bara lösenordet gått sönder och försöker med förljande:
I raden users finns en cell, som heter user_password, byt ut den hashade och saltade strängen mot

Kod: Markera allt

$H$9Dp2qO4bA0j0oCvDqlC0bssTy45tXo/
och logga in med

Kod: Markera allt

qerty432!
komihåg att byta lösenord DIREKT efter att du kommit in!

Om du inte kommer in, behöver jag veta vad du har för prefix på forumets databas, så kan man skapa en användare genom en kopia av en admin-användare på annat forum.
Slacker
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Slacker »

Vilken kryptering är det på losenorden i phpBB? När jag körde PHP-Nuke bytte jag lösenord via phpMyadmin genom att skriva lösenordet i klartext, sedan ändrade jag till vänster till MD5, som var krypteringen och sedan när jag sparade så krypterades det. Fungerade utmärkt och alltid.
Skriv svar