Multiforum?
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Multiforum?
Vet inte om rätta namnet är "multiforum" men det jag menar med multiforum är helt enkelt att jag har flera pbpBB forum t.ex. ett forum på first.domain.com och ett forum på second.domain.com men med samma medlemmar.
Det ska alltså räcka att registrera sig på ett forum för att vara medlem och ha tillgång till samtliga forum på sidan.
Måste veta om det här redan finns innan jag ägnar mer tid åt phpBB.
Jag tar förgivet att detta inte är standard utan att jag måste installera något tillägg, eller det kanske rent av finns en separat installation (precis som WordPress MU)?
Re: Multiforum?
För phpBB2 var det ganska enkelt: Knowledge Base - Share members, sessions, bans, across multiple phpBB boards Samma ide borde gå att använda för phpBB3 också.
Det finns också en intressant tråd om ämnet på phpbb.com http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 9#p3087439
Bäst resultat torde du nå, om alla domänerna ligger på samma plats fysiskt och du har en gigantisk databas med alla forumena, där du delar på de uppgifter, som ska vara gemensamma för alla forumena, men har olika prefix för det som ska vara unikt per forum.
Cherrypie!
// Peetra.
Vad menar du med "ligger på samma plats fysiskt"?