Problem med kategorier

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
mblomq
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Problem med kategorier

Inlägg av mblomq »

Supportmallgenerator

Vilken version utav phpBB använder du?: phpBB 3.0.9
Vad har du för adress till ditt forum?: lrstud.org/forum
Vad använder du för webhotell?: Citynetwork.se
Hur installerade du ditt forum?: Jag använde mig utav nedladdningspaketet från phpBB.com
Är ditt forum en ny installation eller en konvertering?: Uppdatering från en tidigare version utav phpBB3
Krävs det att man registrerar för att producera detta problem?: Ja
Har du några MODs installerade?: Nej
Vilka stilar har du installerade?: prosilver, prosilver Special Edition
Vilket/Vilka språk har du installerat på ditt forum?: Svenska, British English
Vad har du för erfarenhet?: Ny till PHP och phpBB
När började ditt problem?: Problemet uppdagades då jag strukturerade om forumet med ett antal nya kategorier.
Vänligen beskriv ditt problem.: Forumet har varit i drift sedan 2007 med en huvudkategori med 1200 trådar. I samband med en omstrukturering av ett antal kategorier "tappade" forumet kontakten till ett antal kategorier och trådar. Ett antal kategorier länkade till andra kategorier.

Det finns kategorier som syns via Administrationspanelen, men som ej går att komma åt via användarvyn, alla rättigheter är korrekt inställda.

Genererad utav Supportmallgeneratorn.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Svar: 0

Re: Problem med kategorier

Inlägg av Peetra »

Är kategorierna, som syns i ACP fästa i huvudkategorier? Om de själv är huvudkategorier, men inte har några underkategorier så syns de kanske inte därför.
Skriv svar