Behörighetssystemet i phpBB3 suger
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Re: Hur knuffa upp trådar?
Anledning: // delat inlägg från en supportfråga
Re: Hur knuffa upp trådar?
Får också kommentera den biten. Det är inte Vi som bygger phpBB, vi är precis som du vanliga administratörer/utvecklare som använder phpBB som bas för vissa projekt. Sedan har vi råkat ut för hjälpsamhet, som driver oss till att hjälpa andra som behöver hjälp. En gång i tiden har vi också ställt frågor för att komma vidare...Stringence skrev:Ni får gärna programmera om hela phpBB3:s behörighetssystem.
Den möjligheten har alla på detta forum, för det är alltid trevligt om fler hjälper till... då går det snabbare från fråga till svar. Ansökningshandlingar... behövs inte... de med problem ser vilka som hjälper till.
Behörighetssystemet i phpBB3 suger
Håller med fullständigt. Den biten i phpBB3 är riktigt kass.Stringence skrev:Men det är matematisk logik, inte intuitiv/psykologisk logik.
Re: Behörighetssystemet i phpBB3 suger
Jag förstod mig inte på behörighetssystemet i phpBB3 före jag hamnade å gå in lite djupare i windowsXP:s rättighetssystem i nätverk, tankegången är ganska likadana för både phpBB3 och XP:n faktiskt.
Om phpBB3 skulle vara en karl, så sku behörighetssystemet kunna jämföras med att den pruttar inne och lämnar toaringen uppe. Himla obehagligt båda två, men inget man lämnar gubben för.
Behörighetssystemet är skapat av kodare och tjae... för kodare? Mycket i phpBB3 är finjusterbart in i det sista, om inte i ACP, så med enkla ändringar i php:n, men just behörighetssystemet har inte tagit konsumenten, dvs forumadminsena i beaktan, som det sku önskas.
På Area 51 pågår evig diskussion om utvecklingen av phpBB och hujeda, det är ganksa nördigt där inne, så om nån vanlig admin kommer in och presenterar sig med nåt i stil; "I am no SYSADMIN, I am an Admin , i.e the consumer/costumer you mainly should try to target." så kanske det skulle tas emot som värdefull gräsrotskunskap.
Cherrypie!
// Peetra.