Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Jag försökte uppdatera från 3.0.5 till 3.0.9
När jag uppdaterade klagade den på att det fattades filer trots att dom fanns där och jag provade även att lägga till dom.
Någon som vet vad detta kan vara för problem
Om man försöker registrera sig får man detta felmeddelande
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/captcha/captcha_factory.php on line 36: phpbb_captcha_factory::include(./../includes/captcha/plugins/phpbb_captcha_gd_plugin.php) [phpbb-captcha-factory.include]: failed to open stream: Permission denied
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/captcha/captcha_factory.php on line 36: phpbb_captcha_factory::include() [function.include]: Failed opening './../includes/captcha/plugins/phpbb_captcha_gd_plugin.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear')
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/captcha/captcha_factory.php on line 38: call_user_func(phpbb_captcha_gd::get_instance) [function.call-user-func]: First argument is expected to be a valid callback
Fatal error: Call to a member function get_demo_template() on a non-object in /opt/lampp/htdocs/baliresidence/members-area/forum/phpBB3/includes/acp/acp_captcha.php on line 124
Eftersom du inte postat särskilt mycket data om ditt forum här, men faktiskt gjort det på phpbb.com så vet jag att du kör två tema som inte är kompatibelt med phpbb 3.0.9. Både "SummerFun" och "slagg", som bara har stöd för upp till 3.0.5, utvecklats tydligen inte vidare av de som skapat dem.
Du får helt enkelt uppdatera din stil manuellet, enligt kodändringsinstruktioner från 3.0.5 -> 3.0.9 (via de övriga versionerna).
Just CAPTCHA har det hänt en del med, så det är inte helt oväntat att du får problem där.
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.