Användarnas "Färger"

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
Bandit
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Användarnas "Färger"

Inlägg av Bandit »

Jag har en liten fråga, det gäller färger på användarnas namn. Jag har på admin sidan lagt in att nya användare ska ha gul färg när de gjort 3 inlägg så ska de bli blå. Jag lyckades med det i version 3.0.8. men inte i 3.0.9. Sen har jag gjort titlar i photoshop så att grupperna får sina egna så att säga. Även där blev det fel så de nya fick titeln Reggad.

Hur och vart fixar man färgerna så de blir rätt? Och det samma med titlarna? Här nedan ser ni hur det ser ut nu, de två "påhittade" är nya utan att ha lagt in några inlägg ännu som jag satt på minst 3.

Bild

Om jag inte minns fel så fanns det en checkruta i den gamla versionen som man bara bockade ur eller i.

TACKSAM för all hjälp...
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Användarnas "Färger"

Inlägg av Peetra »

Det ska inte vara nån förändring iom 3.0.9.

Kontrollera i ACP --> Allmänt --> Inställningar för användarregistrering
Inläggsgräns för ny medlem:
Nya medlemmar läggs automatiskt i den fördefinierade gruppen Nya medlemmar tills de uppnår denna mängd inlägg. Du kan använda denna grupp för att förhindra användning av pm eller granska inlägg före de blir postade i forumet. Sätt till 0 för att inaktivera detta beteende.
Det ska ju inte vara noll, utan 3.

och under den har du
Ange gruppen Nya medlemmar som standard:
Aktivera detta och definiera antal inlägg för gruppen Nya medlemmar, för att lägga in nya medlemmar i gruppen Nya medlemmar och ange den gruppen som deras standardgrupp. Detta kan vara behändigt om man vill ange en grupptitel eller visningsbild för nya medlemmar.
Där ska du ju ha "Ja".
Användarens profilbild
Bandit
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Bandit »

Tack så mycket, det verkar fungera med dessa inställningar, konstigt nog så gjorde jag så igår med då fungrade det inte. Åter igen Tackar.. :D
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Bandit skrev:konstigt nog så gjorde jag så igår med då fungrade det inte
Du kanske har en försiktig databas, som kände av att du inte var helt säker igår. :wink: :mrgreen:
Skriv svar