Femeddelande i adminpanel/språk

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Swordsmaker
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Femeddelande i adminpanel/språk

Inlägg av Swordsmaker »

Hejsan
Efter uppdatering till 3.0.9 så får jag felmeddelande när jag försöker gå till administrationsfliken för språkpaket.
Tyvärr är jag ingen php -kunnig så jag har svårt att tolka felen och felsöka.

Felet ser ut som följer:

[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/acp/acp_language.php on line 1123: file_exists(): open_basedir restriction in effect. File(./../language/index.htm/iso.txt) is not within the allowed path(s): (/customers/speedcams.se/speedcams.se/httpd.www:/customers/speedcams.se/speedcams.se/httpd.private:/customers/speedcams.se/speedcams.se/tmp:/var/www/diagnostics:/usr/share/php)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /adm/index.php on line 150: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3765)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /adm/index.php on line 152: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3765)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /adm/index.php on line 153: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3765)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /adm/index.php on line 154: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3765)

Saknar jag någon fil och i så fall hur fixar man till detta?

Felekt kan ha finnits tidigare men jag upptäckte det i samband med uppdateringen till 3.0.9

Tacksam för lite tips
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Femeddelande i adminpanel/språk

Inlägg av Peetra »

Skum sökväg i felmeddelandet. :shock:
Här är tre små saker du kan prova, kolla om det fungerar mellan varje steg.
  1. Töm mappen /cache via ftp/ssh, utom filerna index.htm och .htaccess.
  2. Har du meckat med ISO-texten? (Lustigt att den sku ställa till med besvär, den används inte annat än vid installationen, såvitt jag förstår.) Isåfall kan du ta en ny ur språkpaketet och skicka upp och skriva över.
  3. Försök även ladda upp och skriva en ny fil till forumrot/includes/acp/acp_language.php. Ladda först ner ett fräsht paket från phpBB, därifrån du tar filen.
Swordsmaker
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Swordsmaker »

1 - NIT
2 - NIT
3 - BINGO!

Något måste ha gått fel i samband med uppdateringen.
acp-language.php hade visserligen uppdaterats enligt fildatum , men tydligen korrupt. Jag tog bara filen från "install/new" katalogen så funkade allt.

Tack för hjälpen!
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Så vida du inte har några MODdar som påverkar den berörda filen så är det inga problem att ta filen i install/new.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar