Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Ett riktigt konstigt fel uppstod idag, skulle rensa lite cache-filer och admin slutade bara att fungera, den bara laddar i oändlighet, ingenting kommer upp som fel eller liknande
Detta är på 2 forum jag har hos samma webbhotell, men jag rensade bara cachen på det ena forumet :S
Jag försöker berätta kortfattat vad som händer här:
Redigerade lite custom html-pages och rensade därför cachen mellan jämna mellanrum.
Efter ett tag när jag tryckte på rensa cache och skulle bekräfta med "JA" så laddade sidan bara i en evighet, samma med IE och Firefox osv..
Det konstiga är att ett annat forum som jag har på samma webbhotell betedde sig precis likadant (fastän det givetvis har annan databas och filer osv.., helt avskiljt vill säga).
Samtidigt som detta hände så kune sidan ibland laddas färdigt och då stod det att phpbb inte kunna kontrollera vilken version som vara nuvarande, kanske har något med det att göra?
Men på två olika forum samtidigt? Kan det varit webbhotellet?
Om det fortfarande är så, så är något fel hos webbhotellet.
Om det inte fortfarande är så, så kan det antingen varit:
a) ett temporärt fel hos webbhotellet.
b) en temporär blockering, för att du på något sätt nått en "dold" spärr mot överanvändning av någon resurs.
Om det är b) så är det flera olika faktorer som kan vara aktuella att titta på. T.ex. requests/tidsenhet mot databasen, någon "verkar som någon gör något mysko"-spärr (för din säkerhets skull), någon belastningsspärr på CPU eller trafik... men det vet bara ditt webbhotell.
Var det a) så var det nog inget att oroa sig för, alla webbhotell har då och då någon form av störningar... man får vad man betalar för men inte ens de dyrare garanterar 100% uptime... och gör de det så har de säkert en force majure i sitt avtal.
/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.