Frågor innan uppdatering från 3.0.8-3.0.9

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Svar: 14

Re: Frågor innan uppdatering från 3.0.8-3.0.9

Inlägg av Sinom »

Morgan84 skrev:Nu loggar jag åter igen in i filezilla och polacerar alla filer som jag fick i från mappen jag nyss laddade ner
allstå:
Mappen Includes
Mappen Language
Mappen Styles
och filen ucp.php
dessa placera jag på samma ställe där jag la install mappen i början av uppdateringsprocessen.
Alltså /
Efter att du har laddat upp de sista filerna, sa uppdateringen till dej att ALLA filer är uppdaterade samt visade en ruta med att information att du skall bege dej till ACP'n för att kontrollera att allting stämmer?
Morgan84 skrev:Okej men ska jag lägga in det nya uppdaterade språkpaketet innan jag uppdaterar forumet igen?
Låt oss först klargöra så att uppdateringen har gått felfritt fram enl. alla instruktioner.
Morgan84 skrev:Sen undrar jag även om det finns någon bra guide för att visa hur man uppgraderar sitt tema på forumet.
Vill du uppdatera din still din den senaste utav den som finns, eller vill du uppdatera din stil så att den är kompatibel med senaste versionen utav phpBB?

Hugs :ugeek:
Bild
Morgan84
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Inlägg av Morgan84 »

Har inte sett eller fått något meddelande om att ALLA filer är uppdaterade.
Heller inget om att jag ska kolla min acp :(
Vill du uppdatera din still din den senaste utav den som finns, eller vill du uppdatera din stil så att den är kompatibel med senaste versionen utav phpBB?
Jadu det var en bra fråga=) Några specifika riktlinjer att följa?
Mvh Morgan
Morgan84
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Morgan84 »

Jag vill med detta inlägg nu meddela att jag lyckades få igenom hela uppdateringen på mitt forum.
Nu ser det ut så här:
1.jpg
2.jpg
Kan ju bara säga ÄNTLIGEN :)

Jag testade lägga in senaste versionen av mitt språkpaket.
Det var det som gjorde så inte uppdateringen gick igenom till 100% men nu så verkar det vara klart ;)

Nu är det då mitt sista dilemma.
Temat??
Vad är skillnaden? Påverkar detta övrig design på forumet?
Hur viktigt är det att hålla tema uppdateat? Nu när allt annat är uppdaterat så känns det ju bra om temat hänger på också;)

Mvh Morgan
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Morgan84 skrev:Vad är skillnaden?
Om du uppdaterar själv så får du göra en hel del jobb med att kopiera in ändringar i temat, (t.ex från temadelen för 3.0.8 --> 3-0.9 i patch-filerna från nerladdningssektion för uppdateringar, jag bifogar en patch-fil för endast 3.0.8 --> 3.0.9 stiländringarna, filen är väldigt liten den här gången. ) om du väntar på att stilskaparen får klart versionen för 3.0.9, så är det bara att kopiera över ändringarna och inget större merjobb krävs än att möjligtvis tömma cache och klicka på uppdatera vid stilmallen i ACP.

Påverkar detta övrig design på forumet?
Nej, inte direkt, men... Om du har modifierat din stilmall (moddar, eller extra menyer eller så) så kommer de med, om du själv skapar temafilerna för 3.0.9, men inte om du kopierar in default-paketet av stilskaparen.
Hur viktigt är det att hålla tema uppdateat?
Överlag väldigt viktigt, just 3.0.8 --> 3.0.9 är det ändå ingen brådska med. Den nya innehåller inget som man inte klarar sig utan ett tag.
Bilagor
3.0.8_to_3.0.9_styles.patch.zip
(9.44 KiB) Nerladdad 254 gånger
Morgan84
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Morgan84 »

Tack för svaret Peetra. Jag tror bestämt att jag avvaktar ett tag till med att uppdatera temat.
Mvh Morgan
Skriv svar