Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Jag har suttit och kollat lite på dokumenten som följer med när man laddar ner phpBB och det är en hel del. Tänkte lägga till ett par ikoner på profilsidan och öppnade en HTML fil som ligger under Subsilver2>template>member_list.html.
Där hittade jag de andra "knapparna" men istället för traditionella: img src så fanna jag följande: {JABBER_IMG}, har sett flera sådana taggar vad står de för?
Jo att man använder sig av img src för att fixa bilder vet jag då jag sysslat med html sedan 1995 men det står {JABBER-IMG} i fältet där iconen (knappen) ska vara men kollar man i image mappen så heter ikonen: icon_contact_jabber. Det jag funderade lite på om det finns ett dokument som t.ex. hämtar icon_contact_jabber när det står {JABBER-IMG}?
För jag har sett just den typen av "taggar" lite varstans i dokumenten som t.ex. {L_USER_ADMIN} det jag var lite nyfiken på är om dessa taggar innebär att text, bild osv finns i ett annat dokument. //Bandit
Där den definierar {SITE_LOGO_IMG} till bilden site_logo
Man behöver inte definiera egna taggar för att använda bilder, som du själv vet så går det utmärkt att ändra källan för bilden till något annat, mer vanligt.
OK tackar.. När jag ändå är inne på dessa taggar såg att eposten som skickas ut har taggen {SITENAME} efter hälsningsfrasen Välkomen till. Kan man ändra det någonstans så att ens forum namn automatiskt läggs där iställe?