Felmeddelande

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
Element_Five
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Felmeddelande

Inlägg av Element_Five »

En ny medlem på mitt forum säger att han får följande fel när han skall skicka PM/Snabb svar, är lite orsäker på vad han menar exakt.

Han får följande meddelande:
Language file ./language/en/mods/quick_reply.php couldn't be opened
Filen som saknas här har väl endast med snabb svar att göra?
Men det jag se är att filen saknas i en/mods/ men finns i sv/mods/

Kan inte erinra mig att det är något jag installerat då snabbsvar tillkom ju som funktion med en phpBB uppdatering.

Är det så enkelt att jag kan ta filerna från den svenska mappen och kopiera in i den engelska?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Svar: 0

Re: Felmeddelande

Inlägg av Peetra »

Du har kanske testat det någon gång och så hänger det med sedan gammalt. Du kan endera göra som du föreslår, kopiera in filerna, eller tvätta databasen mha av STK för att få bort onödiga databasgrejs. Ditt eget förslag för fix är det mindre riskfria och definitivt det enklaste sättet.
Skriv svar