Installera Customisation Database Modulesproblem

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
Freaky
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Installera Customisation Database Modulesproblem

Inlägg av Freaky »

Hej,

Håller själv på att modda phpBB3 en del, men har aldrig vart medlem här tidigare.
Jag har ett "uppdrag" att skapa ett arkiv där man kan lägga upp egna skapelser.
I första hand tittar man ju om det finns något som redan finns skrivet och klart.

Jag såg då att "Customation Database" som phpbb.com använder ligger under GPL och källkoden finns tillgänglig ( https://github.com/phpbb/customisation-db ).
Den har jag tänkt använda mig utav och modifiera den till mina behov.

Installationsanvisningarna är väl rätt snåla ( för dem som tänkt hjälpa till men inte vill ladda hem arkivet ).
How to install:
1. Get and install the latest version of phpBB
2. Copy the titania directory to the location you want on your server (will be refered to as titania/ from now on)
3. Make the files/ and store/ directories (and subdirectories) writable by the server
4. Copy titania/config.example.php to config.php; edit settings as required
5. Visit any page in titania/ in your browser and run the installer script (you will be redirected to it)
6. Done!

How to install the modules for phpBB:
1. Copy the misc/modules/ to your phpBB root path
2. Open the includes/(module type)/(module_type)_titania.php file
3. Change define('TITANIA_ROOT', $phpbb_root_path . '../customisation/'); in each of the includes/(module type)/ files to point correctly to the titania root.
4. Add the modules through the ACP Module Management
Jag har installerat systemet enligt första steget, så man kan använda det godtyckligt.
Problemet är att man måste sätta rättigheter per användare oxå beroende på hur mycket access man kan ha.

Steg två:
How to install the modules for phpBB:
Här blir jag knäpp, jag har lagt till en del moduler tidigare till och med gjort lite enklare själv.
1. finns inger i källkoden som innehåller ens i närheten av det där.
2. Samma där, inget filer någonstans som kan heta något liknande det där.
3. Menar han att man ska in och lägga till den där raden i "allt" som redan finns installerat i phpbb?
4. Gissar om de andra stegen funkat att man kunnat lägga till den enkelt här, men det gör det inte.

Jag behöver någon att bolla med här, känns som jag har blvit blind efter 15 timmar tittandes på det här problemet!
All hjälp uppskattas.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Re: Installera Customisation Database Modulesproblem

Inlägg av Holger »

(Bara som sidnot: vore inte download-modden något för dig kanske?)
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar