Hej, först och främst vill jag tacka för allt nerlagt arbete. Jag gillar phpBB så mycket att jag valt att basera hela min sida på ett phpBB-forum.
Address till ditt forum: http://ungmedms.com/forum
Vilka teman har du installerade?: Prosilver SE
Vilka MODdar har du installerat?: phpbbasic, buttons menu
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?: Ja.
Vilken version av phpBB använder du?: 3.0.7-PL1
Vilken version av PHP?: 5.2.14
Vilken databasserver använder du och vilken version?: MySQL 5.0.91-log
Webbhotell/server: Godaddy
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?: Godaddy
Är detta en uppgradering (t.ex. 3.0.0 till 3.0.3)? I så fall, från vad till vad?: Nej
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB 3.0.x)? I så fall, från vad till vad?: Nej
Har du sökt angående ditt problem?: Ja
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?: Googlat runt på: phpbb3, phpbb, new topic, content, disappeared, session, time out, form, logout, log out.. mm
Har du ett testkonto åt oss?: Ja "phpbb", lösen: "temporary"
Berätta om ditt problem:
Problemet jag har dyker upp när en användare blir automatiskt utloggad under skapandet av en ny tråd eller ett nytt svar. När användaren trycker på skicka eller förhandsgranska så dyker inloggningssidan upp igen. So far so good. Men... efter inloggning så skickas användaren till ett tomt formulär. All text som har skrivits är nu borta.
Detta är särskilt problematiskt då det skrivs en hel del längre inlägg i formuet.
Finns det möjlighet att göra något åt detta?
Vad bör jag titta närmare på?
Formulärinehåll går förlorat vid automatisk utloggning
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Re: Formulärinehåll går förlorat vid automatisk utloggning
Lättast är väl att titta på sessionstiden, öka den för att minska risken att man blir utloggad under tiden man skriver ett inlägg.
/marcus
/marcus
Re: Formulärinehåll går förlorat vid automatisk utloggning
Hej Qbert!
Dina kakinställningar stämmer inte.
Gå till ACP >> Cookieinställningar - Domän för cookie:
Ändra från ungmedms.com till .ungmedms.com
Notera punkten före adressen.
Hugs
Dina kakinställningar stämmer inte.
Gå till ACP >> Cookieinställningar - Domän för cookie:
Ändra från ungmedms.com till .ungmedms.com