Help!

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Nickolas
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Help!

Inlägg av Nickolas »

Hej!
Det är länge ja vill skapa min egen forum men har aldrig lyckats fins det kanske nån som skulle hjälpa mig med det?
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av elis »

Ladda ner phpBB 2.0.11 från http://www.phpbb.com/downloads.php och förslagsvis även Swedish language pack från samma sida. Det finns installationsanvisningar bland filerna du får ner, läs och följ dem.

Du behöver ett webhotell (eller en dator) med php och en databas, förslagsvis MySQL, Mssql eller Postgres.
Nickolas
Ny medlem
Ny medlem

....

Inlägg av Nickolas »

Tack för att du svarade,ju jag vet att man behöver lada ner allt det och ha webhotel ,jag har försokt många gånger men det gick inte.Jag behöver någån som kan hjälpa mig med allt ,jag kan betalla om det behövs bara att att ja fixar den....om du har kanske messenger så vi kan prata där om du är villig att hjälpa adda mig på: Lutka_73@hotmail.com
Tack!
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av elis »

Det är nog konfigureringen som strular. Packa upp filen du fått hem och ladda upp phpbb-katalogen i sin helhet till ditt webbhotell.

Sedan behöver du veta domännamnet, vilket databasprogram du har på webbhotellet, vad din databas heter, samt ditt användarnamn och lösenord till databasen. All information om databasprogrammet kan du få hos ditt webbhotell, du har det kanske redan på din orderbekräftelse.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Vilket webbhotell är du hos?
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar