Hur få mod att funka i olika stilar
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Hur få mod att funka i olika stilar
Hej!
Vet inte om det här faller utanför vad som är ok att posta här? Hursomhelst har jag installerat en mod NV newspage som är gjord för prosilver. Så långt är allt väl, den funkar fint där. Mitt problem är att jag vill använda den i vår style som heter Grunge även den prosilverbaserad.
Hur göra?
mvh Claes
Vet inte om det här faller utanför vad som är ok att posta här? Hursomhelst har jag installerat en mod NV newspage som är gjord för prosilver. Så långt är allt väl, den funkar fint där. Mitt problem är att jag vill använda den i vår style som heter Grunge även den prosilverbaserad.
Hur göra?
mvh Claes
Re: Hur få mod att funka i olika stilar
de gånger jag har gjort liknande så har jag helt enkelt följt "install.xml" men gjort änringarna i /styles/grunge/tempalte istället, och det har oftast funkat ypperligt, ibland är det lite som skiljer moddarna åt, men det brukar lösa sig...
(bara du inte experimenterar med ett live forum)
(bara du inte experimenterar med ett live forum)
Tack för tipset!
Behöver jag då göra om hela installationen av modden från grunden eller räcker det att ändra filerna i styles--> grunge?
Avlägsna ändringarna gjorda i styles --> prosilver?
mvh
Claes
Behöver jag då göra om hela installationen av modden från grunden eller räcker det att ändra filerna i styles--> grunge?
Avlägsna ändringarna gjorda i styles --> prosilver?
mvh
Claes
Ja, oftast räcker det bara att ändra i styles-filerna.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.
SummerADDE.se
SummerADDE.se
Tack Adde o Xoffs för att ni svarat!
Tyvärr får jag inte modden att funka............ mer hjälp skulle sannerligen behövas!
/C
Tyvärr får jag inte modden att funka............ mer hjälp skulle sannerligen behövas!
/C
Hej nofrills!
Den MODen fungerar bra i Grunge. Du behöver dock lägga till länken lite anorlunda i overall_header.html
Använder du AutoMOD när du installerar, eller gör du det manuellt?
Hugs
Den MODen fungerar bra i Grunge. Du behöver dock lägga till länken lite anorlunda i overall_header.html
Använder du AutoMOD när du installerar, eller gör du det manuellt?
Hugs
Hej Sinom!
Jag har kopierat o klistrat manuellt, visste inte ens att det ev funkade i Automod............
Vad skall jag göra annorlunda i overall_header.html? Mycket tacksam för svar!
Claes
Jag har kopierat o klistrat manuellt, visste inte ens att det ev funkade i Automod............
Vad skall jag göra annorlunda i overall_header.html? Mycket tacksam för svar!
Claes
Öppna overall_header.html och hitta:
Lägg till på en ny rad ovanför:
Detta för att Grunge inte använder den andra delen som MODen säger att du skall modifiera.
Lycka till!
Hugs
Kod: Markera allt
<li class="item3 <!-- IF SCRIPT_NAME eq 'faq' -->active<!-- ENDIF --> root"><a class="orphan item bullet" href="{U_FAQ}" title="{L_FAQ_EXPLAIN}"><span>{L_FAQ}</span></a></li>Kod: Markera allt
<li class="icon-news"><a href="{U_NEWS}" title="{L_NEWS}">{L_NEWS}</a></li>Lycka till!
Hugs
Hej igen Simon!
Ska jag ta bort <li class="icon-news"><a href="{U_NEWS}" title="{L_NEWS}">{L_NEWS}</a></li> eller ska det vara kvar?
Fattar nada....... dessvärre!
/C
Ska jag ta bort <li class="icon-news"><a href="{U_NEWS}" title="{L_NEWS}">{L_NEWS}</a></li> eller ska det vara kvar?
Fattar nada....... dessvärre!
/C
Alltså, vet inte om jag är alldeles ute o cyklar?
Men strängen du gav mig visar inte den Faq istället för news som jag vill åt?
Just nu snurrar det..........
Men strängen du gav mig
Kod: Markera allt
<li class="item3 <!-- IF SCRIPT_NAME eq 'faq' -->active<!-- ENDIF --> root"><a class="orphan item bullet" href="{U_FAQ}" title="{L_FAQ_EXPLAIN}"><span>{L_FAQ}</span></a></li>Just nu snurrar det..........
Senast redigerad av Sinom den 2011-03-21 19:55, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Ändrade till Code-taggar
Anledning: Ändrade till Code-taggar
Den ändringen som du gjorde förut, när du följde install.xml, den anvisningen kan du ingorera. Du behöver inte ta bort den ändringen då den inte syns i denna stilen.
Följ anvisningen ovan, så kommer du lägga till en länk till sidan längst upp. Så att det ser ut som följande:

Alltså, du gör på exakt samma sätt som när du gjorde ändringarna första gången. Men du utför ändringarna som jag beskrev ovan istället för de som står i install.xml ang. overall_header.html
EDIT:
Jo, den strängen visar FAQ, men du skall endast hitta den strängen och sedan lägga till den andra som jag skrev. Då lägger du till News-länken.
Lycka till!
Hugs
Följ anvisningen ovan, så kommer du lägga till en länk till sidan längst upp. Så att det ser ut som följande:

Alltså, du gör på exakt samma sätt som när du gjorde ändringarna första gången. Men du utför ändringarna som jag beskrev ovan istället för de som står i install.xml ang. overall_header.html
EDIT:
Jo, den strängen visar FAQ, men du skall endast hitta den strängen och sedan lägga till den andra som jag skrev. Då lägger du till News-länken.
Lycka till!
Hugs
Tack snälla Sinom!
Du är en "Hood"- beklädd ängel!
Du får ursäkta ett trött huvud som snurrade blint omkring bland kodraderna!
Nu funkar det! Tackar allra ödmjukast för hjälpen!
Claes
Du är en "Hood"- beklädd ängel!
Du får ursäkta ett trött huvud som snurrade blint omkring bland kodraderna!
Nu funkar det! Tackar allra ödmjukast för hjälpen!
Claes
Hej igen........... ett liiiiiitet problem återstår........
När bilder visas i News, alltså en bild med större bredd än vad som får plats i bredden på posten så hamnar de lite utanför.... ser inte så snyggt ut. Kan det avhjälpas? Kolla http://www.no-frills-audio.se/newspage. ... 41ea1f7be9 vad göra?
En störande typ är jag allt i all min okunninghet......
/C
När bilder visas i News, alltså en bild med större bredd än vad som får plats i bredden på posten så hamnar de lite utanför.... ser inte så snyggt ut. Kan det avhjälpas? Kolla http://www.no-frills-audio.se/newspage. ... 41ea1f7be9 vad göra?
En störande typ är jag allt i all min okunninghet......
/C