Nya Medlemmar blir Globala Moderatorer?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
RonnieBe
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Nya Medlemmar blir Globala Moderatorer?

Inlägg av RonnieBe »

Hej, på vårat forum baserat på subsilver2, så blir "Nya Medlemmar" automatiskt "Globala Moderatorer" :(
Nya Medlemmar blir Globala Moderatorer
Nya Medlemmar blir Globala Moderatorer
Nya_Medlemmar_Moderatorer.jpg (68.66 KiB) Visad 1911 gånger
Om jag markerar "Nya Medelemmar" i Grupper och väljer "Ta bort behörigheter" ska de inte hamna underst och tappa sina rättigheter? Det fungerar inte i alla fall.

Om jag istället markerar NM och väljer "Redigera behörigheter", väljer alla "Nej" eller "Aldrig", klickar på "Tillämpa behörigheter" så kan de i alla fall moderera helt utan problem?

Det sätt jag fått att fungera (tror jag i alla fall) är att gå in via "Användare Grupper", "Gruppbehörigheter", "Globala Moderatorbehörigheter" och där välja bort alla rättigheter.
Den metod som fungerar tror jag.
Den metod som fungerar tror jag.
Nya_Medlemmar_Moderatorer_2.jpg (96.97 KiB) Visad 1911 gånger
Jag tycker det första felet känns otrevligt, för om man går in och kör den manövern så har alla NM modertorrättigheter igen. Hur får jag bort NM gruppen från Globala Moderatorer?

Långt inlägg det här, men hoppas någon orkat läsa igenom och har några uppslag.

/Ronnie
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Nya Medlemmar blir Globala Moderatorer?

Inlägg av Marcus »

Vet inget om vad din egen användare har för behörigheter... men det låter som du inte har alla "Ja" på din egen flik behörighet under administrativa behörigheter.
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
RonnieBe
Ny medlem
Ny medlem

Re: Nya Medlemmar blir Globala Moderatorer?

Inlägg av RonnieBe »

Hej. Tack för ditt svar. Jag kör på Admin kontot som skapades vid installationen men jag hade trots det inte fulla Admin rättigheter? Fixade till det och det gick jätte bra nu. :D :D

Det här är ett superforum för oss nybörjare. Snabb och bra hjälp. :D

/Ronnie
Skriv svar