Problem med STK 1.0.3

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
bruse
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Problem med STK 1.0.3

Inlägg av bruse »

Kör phpBB 3.0.8 utan problem.
Installerade STK 1.0.3 då 1.02 inte var kompatibel med 3.0.8. När jag hade 1.02 fungerade det utan problem förut.

Men nu har jag problem med STK 1.0.3. Klickar jag på fliken Support Tools, får jag detta meddelande. Har laddat upp hela STK flera gånger.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /stk/tools/support/mysql_upgrader.php on line 48: require(./index.phptools/support/database_cleaner.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /stk/tools/support/mysql_upgrader.php on line 48: require(./index.phptools/support/database_cleaner.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required './index.phptools/support/database_cleaner.php' (include_path='./:/usr/local/lib/php') in /home/s/sparvags/www/forum/stk/tools/support/mysql_upgrader.php on line 48
Vad göra bästa experter?
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare

Re: Problem med STK 1.0.3

Inlägg av .:ADDE:. »

Som man ser på meddelandet så säger den att Database_cleaner.php inte finns.

Om du har kvar en backup för STK 1.02, prova använda database_cleaner.php från den versionen.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Svar: 14

Inlägg av Sinom »

Hej bruse!

Detta är en inkompabilitet mellan senaste STK - mysql_upgrader.php och PHP tidigare än 5.3.3.

Prova med att flytta \stk\tools\support\mysql_upgrader.php till en annan mapp. (Eller ta bort den helt och hållet)
Både mysql_upgrader.php och database_cleaner.php finns på din server.

Byt inte ut den någon fil i STK 1.0.3 med en fil från STK 1.0.2 :roll:

Lycka till!

Hugs :ugeek:
Bild
Användarens profilbild
bruse
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av bruse »

Tack!

Tog bort mysql_upgrader.php å nu verkar det funka.

Vaffö blir de på detta vise?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Dåligt testat före stabil utgåva. Det är ofta onödigt bråttom med att få ut nya versioner av just STK, tycker jag.
Skriv svar