Ändra textfärg!
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Ändra textfärg!
Jag driver tillsammans med en del andra ett supporterforum. Vi har precis bytt tema till Reds. Vi har även lagt in en bakgrundsbild som är fixerad. Allt detta har
vi gjort med hjälp från detta grymma forum. Jag surfat igenom så mycket jag bara kunnat här, men känner ändå att jag behöver hjälp med att lösa en sak. www.lakerslakejer.com heter vår hemsida som man måste passera för att komma in i forumet. Mellan den övre delen och topicdelarna finns ett avsnitt där den lite mörkare bakgrundsbilden går igenom. Därför skulle vi vilja byta färg på all text som finns i detta område, och även i nederkant av forumet. Sen blir det ju ganska mycket om våra användare går in och FAQ, där all text ligger mörka mot mörk bakgrund. Jag känner till den sidan med hjälp med färger man kan få, men jag tycker ändå att detta skulle jag kunna gå in och lösa själv, men har inte varit förmögen att hitta var och vad man ändrar? Har varit i coloures.css och letat men inte lyckats. Vore evinnerligt tacksam om nån kunde visa mig rakt av var och vad man ändrar för att lösa detta.
Mvh//
PutteA
Re: Ändra textfärg!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Håller helt och hållet med Kjell, det är en del pill för att få det bra, och ännu mer för att få det riktigt bra.
Men vill du fortfarande ha kvar Poseidon i bakgrunden så skriver jag här hur du kan göra.
Jag förmodar att den texten du syftar på är länkarna.

För att ändra länkfärgerna så behöver du gå till "/styles/reds/theme/" och öppna "man.united.css" (då denna stil använder sej utav denna fil för många färger)
Hitta:
Kod: Markera allt
a:link { color: #1f1f1f}
a:visited { color: #1f1f1f}
a:active { color: #1f1f1f}
a:hover { color: #1f1f1f}
.navbar a:link { color: #f0f0f0}
.navbar a:visited { color: #f0f0f0}
.navbar a:active { color: #f0f0f0}
.navbar a:hover { color: #f0f0f0}Kod: Markera allt
a:link { color: #f0f0f0}
a:visited { color: #f0f0f0}
a:active { color: #f0f0f0}
a:hover { color: #f0f0f0}
.navbar a:link { color: #f0f0f0}
.navbar a:visited { color: #f0f0f0}
.navbar a:active { color: #f0f0f0}
.navbar a:hover { color: #f0f0f0}
.foruml a:link { color: #1f1f1f}
.foruml a:visited { color: #1f1f1f}
.foruml a:active { color: #1f1f1f}
.foruml a:hover { color: #1f1f1f}Sen la vi till en annan länk-färg till en class som skall heta foruml.
Efter denna ändring kommer alla länkar vara näst intill vita, och det funkar dåligt på vissa ställen.
Så gå till "\styles\prosilver\template" och öppna "forumlist_body.html"
Lägg till allra längst upp:
<div class="foruml">Kod: Markera allt
<!-- IF topicrow.S_FIRST_ROW or not topicrow.S_TOPIC_TYPE_SWITCH -->Kod: Markera allt
<div class="topic-actions">Lägg till ovanför:
<!-- INCLUDE overall_footer.html -->Kod: Markera allt
</div>Kod: Markera allt
<!-- IF S_DISPLAY_ONLINE_LIST -->Kod: Markera allt
</div>Efter detta är gjort kommer det att se ut som följande i FAQ

För att fixa denna färgen, som är aningen anorlunda behöver du öppna colours.css och hitta:
dl.faq dt {
color: #333333;
}Kod: Markera allt
dl.faq dt {
color: #f0f0f0;
}
dl.faq dd {
color: #f0f0f0;
}Sen skulle jag tipsa om att du i colours.css hittar och tar bort:
§Hugs
Tack för hjälpen i vilket fall som helst, ni är grymma här inne. Tur ni finns annars hade jag lagt ner
Det är ju säkert hur mycket som helst att ändra på med tanke på förra, men har ni tid så tar jag gladeligen i mot hjälpen.
P.s Hade för övrigt problem med "Allmänt fel" MySQL när jag uppdaterade reds. Men efter dina ändringar Sinom, så är det åtgärdat???
Öppna "man.united.css" och hitta:PutteA skrev:På överdelen av forumet är det "Aktuell tid och datum", "Senaste besöket" samt "Moderationspanel" jag skulle vilja ha en annan färg på. Och i nederkanten är det Onlinefolket som är svårt att se, även texten under "Vilka är online".
html, body {
color: #000000;
/*background-color: #9A0000;*/
html, body {
color: #ffa800;
/*background-color: #9A0000;*/
}Min Moderationspanel är i rätt färg, så din borde vara detta också, då länkar generellt får rätt färg nu, förutom dom vi har gömt i foruml-diven.
Öppna "colours.css" och hitta:PutteA skrev:Sen tycker jag det är synd att inte phpBB:s text längst ner inte syns bättre!!
.copyright {
color: #555555;
.copyright {
color: #ffa800;
</div>När du hittar mer som du vill ändra så säg bara till, så fixar vi de små sakerna allt eftersom.
Du hade råkat trycka komma åt tildeknappen när du varit i en fil.PutteA skrev:P.s Hade för övrigt problem med "Allmänt fel" MySQL när jag uppdaterade reds. Men efter dina ändringar Sinom, så är det åtgärdat???
§Re: Ändra textfärg!
//Putte!!