Bilden med verifieringskod visas ej
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Bilden med verifieringskod visas ej
Efter en del strul (där jag har hittat svaren på mina problem här) så har jag nu uppdaterat från 3.0.4. till 3.0.8. Till en början hade jag problem med att skapa nya kategorier i forumet men en ny /adm/index.php fixade det. Nu är det istället registrering av nya medlemmar som inte fungerar. Bilden med verifieringskoden visas inte. Jag får istället ett x precis som om sökvägen till bildfilen är fel. Har sökt utan att finna... Några tips?
Re: Bilden med verifieringskod visas ej
Hej Drogen!
Har du gjort några ändringar i dina språkfiler?
Samt, om du går till Administrationspanel >> Inställningar för CAPTCHA kan du då där se någon bild?
Hugs
Har du gjort några ändringar i dina språkfiler?
Samt, om du går till Administrationspanel >> Inställningar för CAPTCHA kan du då där se någon bild?
Hugs
Jag har uppdaterat forumet utan att uppdatera det svenska "språkpacket" ännu. Jag ser att det har kommit till lite i forumet som saknas i mina språkfiler. I inställningarna för CAPTCHA ser jag bilden.
Jag registrerade mig på reCaptcha (http://www.google.com/recaptcha) istället. Det funkar fint...
Okej, well jag är glad att det fungerar fint.
Det är dock lite tråkigt att behöva ta ett sådant agerande till problemet då captcha ingår i phpBB
Ett nytt språkpaket kan hjälpa, självfallet inte säkert. Men jag har sett ett liknande problem förut.
Utöver det så skulle jag behöva en länk för att kolla igenom några filer för att ge ett bättre svar.
Men så länge det fungerar och du är nöjd
Hugs
Det är dock lite tråkigt att behöva ta ett sådant agerande till problemet då captcha ingår i phpBB
Ett nytt språkpaket kan hjälpa, självfallet inte säkert. Men jag har sett ett liknande problem förut.
Utöver det så skulle jag behöva en länk för att kolla igenom några filer för att ge ett bättre svar.
Men så länge det fungerar och du är nöjd
Hugs
Jag har uppdaterat språkfilerna. Har inte uppdaterat grafiken (knappar o.dyl.) eftersom jag har modifierat en del och inte vill riskera att skriva över. Det hjälpte dock inte. Jag har sett på utländska forum att det kan vara språkrelaterat men inte hittat något klockrent svar. Håller med om att det är lite tråkigt att använda en extern tjänst för Captcha men jag tog den enkla vägen denna gången...
Hur gick du till väga när du uppdaterade från 3.0.4 till 3.0.8?
Vad är det för modifieringar du har gjort?
(Det jag är ute efter är om det endast är stilrelaterat eller om det finns ändringar i .php-filer också)
Hugs
Vad är det för modifieringar du har gjort?
(Det jag är ute efter är om det endast är stilrelaterat eller om det finns ändringar i .php-filer också)
Hugs
Först laddade jag ner hela uppdateringspaketet och flyttade över det till servern med ftp. Vid filkontrollen visade det sig att mitt ftp-program (freeware) la till något i koden och vid "filecheck" så fick jag anmärkning. Då gjorde jag uppdateringen direkt via ACP och det funkade bra. Sedan tankade jag hem senaste versionen av språkpacket och skrev över det gamla (ej grafiken). Det enda som är ändrat är lite utbytt grafik och ändringar i stilmallen.
Det verkar som att ditt FTP-program har lite krångel med .php-filer
Jag skulle använda mej utav FileZilla.
Likaså skulle jag försökt uppdatera igen, eller återuppladda samtliga uppdaterade filer.
*Före du uppgraderar - gör en backup på alla filer och databasen*
Hugs
Jag skulle använda mej utav FileZilla.
Likaså skulle jag försökt uppdatera igen, eller återuppladda samtliga uppdaterade filer.
*Före du uppgraderar - gör en backup på alla filer och databasen*
- Ladda ner hela paketet av den senaste versionen.
- Packa upp alla dessa nya filer till din forumroot, UTOM config.php och mapparna /images och /files
- Gå till dinsida.se/phpBB3/install/database_update.php
- Låt den köra och ta sedan bort mappen install.
- När detta är gjort har du den senaste versionen av phpBB, och alla användare och inlägg finns kvar, men utan MODs som eventuellt blivit installerade.
Hugs
-
Swordsmaker
- Ny medlem

Hej
jag har samma problem som ovanstående.
Skulle vara kul att veta om den här fixen funkar innan jag ger mig på "ominstallationen".
Hur gör man med språkpaketen, Ominstallation eller hur?
jag har samma problem som ovanstående.
Skulle vara kul att veta om den här fixen funkar innan jag ger mig på "ominstallationen".
Hur gör man med språkpaketen, Ominstallation eller hur?
http://www.speedcams.se - Gratis fartkamerafiler