Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Har gjort efter konstens regler och nu saknas bara en fil: includes/.htaccess
den laddar jag ner men när jag öppnar mappen är den tom? Jag sitter på mac. Hjälp!
Prövade att ftp:a upp filen, men den säger att jag inte har rätt sökväg till mappen.
Vad gör jag?
Vågar jag stänga ner fönstret till adminpanelen?
Vad ska jag göra?
› Den som säger att det var bättre förr mår bättre idag än imorgon ‹
Filerna är inte det viktigaste om du inte har en massa moddar... Kör en backup på filerna, hoppas det redan har utfört (står en fin text vid alla ändringar och uppgraderingar)... sedan kan du kolla med ditt webbhotell om det är någon miss av behörigheterna, kan hända på "vissa hotell" tyvärr.
Ja, du ska kunna stänga ner fönstret.
Vet inte vad knaset var, men jag sprang till en pc istället och försökte fortsätta därifrån. Då gick det galant.
Den här .htaccess filen är ju osynlig på mac, kanske det var därför det krånglade.
Tack ändå Kjell för att du tog dig tid att svara. @--/-
Är det knas i nya uppdateringen? Länken till adminstrationspanelen fungerar inte som den gjorde förutom liksom om man har inställt att få email vid nya inlägg.
En bättre beskrivning på vad du menar med "knas", tack!
Hur menar du att det skiljer i funktionalitet? Vad händer nu? Får du inte upp en lösenordsfråga? Kommer du inte in på ACP alls?
/marcus
PS!
Som det står nu... så menar du att ACP-länken fungera annorlunda nu, om man inte har inställt att man vill få email vid nya inlägg.
Men jag misstänker att det är lite elefantfingersymdrom... "fungerar inte som den gjorde förutom liksom"
DS!
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.
Om jag är inloggad och klickar på länken längst ner för att logga in mig till adminpanelen så kommer loginrutan upp som vanligt och jag fyller i uppgifter och loggar in. Efter att jag klickat på ok hamnar man i vänteläge (eller hur jag ska uttrycka det) innan man skickas vidare. Här orkar jag aldrig vänta utan klickar på administrationslänken som visas och när jag gör det kommer jag tillbaka till forumet.
Det andra problemet:
..."när ett nytt inlägg skrivs här på forumet så får jag ett mail. Så långt funkar allt! I detta mail har man valmöjligheten att välja exempelvis att trycka på länken "Om du vill besöka tråden, klicka på följande länk". När jag har gjort detta så har jag alltid hamnat på just den tråden där det nya inlägget ligger, men sedan någon vecka tillbaka kommer jag inte direkt till tråden utan till till forumets forumindex. Jag kan se alla trådar, men hamnar inte i en specifik tråd. Förstår ni vad jag menar?"
Det första låter (spontant) som ett sessioncookie-problem. För visst är det så att du sedan kan klicka på ACP-länken längst ner och du kommer in i ACP direkt?
Det andra kan ha med det att göra också, i vart fall om du kräver behörighet för att läsa inlägget som du fått en länk till.
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.
Typiskt tema-fel, det är nu forum nummer fyra, där jag stöter på samma eller liknande sak. KÄnns ju lite konstigt att sessionerna skulle funka i prosilver, men int i andra stilar. Jag hoppas på en lösning, jag har inte haft tid att undersöka saken närmare än att ha kunnat konstatera att det fungerar med normaltema, men inte med meckade teman. Jag har inte jälv lyckats återskapa felet på sånt ställe där jag har full tillgång till filerna nämligen. Om ni kan komma med lösningar eller gissningar om vad specifikt i ett tema som kan göra att det blir såhär, så skulle det hjälpa ganska många.
Det här hjälpte inte mig direkt iallafall, men kanske Lisali har detta specifika problem? En person med detta problem har problemet för att stilen som används är för 3.0.6 och versionerna 3.0.7 och 3.0.8 är annorlunda.