Från första inlägget:
Men bilden ger en annan adress för databasen?Access denied for user 'username'@'srv26.one.com' (using password: YES)"
@dittandattan ska inte vara med i användarnamnet då du fyller i formuläret, utan det är servern.
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Men bilden ger en annan adress för databasen?Access denied for user 'username'@'srv26.one.com' (using password: YES)"
Och när det gäller det där med 'username'@'srv26.one.com' så skrev jag inte in '@'srv26.one.com'-biten i formuläret, men det är vad som stod i felmeddelandet. Det jag skrev i formuläret är motsvarande username, inget mer..:ADDE:. skrev:skapa en ny databas som heter t.ex "phpbb3" och klicka på kör. skriv sedan in "phpbb3" på database name i installationen.
http://www.dindomän.se/phpbb2/ är root för phpbb2, likaså phpbb3.saylo skrev:Men varför säger du root om det inte finns något jag kan se som heter det? Du förvirrar mig! :p
Förresten, gå in i phpbb2-mappen, menar du via myphpadmin eller via ftp? För när jag kikar via ftp (är phpbb2 "root" i det fallet förresten?) och öppnar config.php så är det som ett tomt textdokument. Eller är det "visa information" som gäller?
Mycket av det som ter sig självklart för er php-rävar är sådant jag läser för första gången nu... :p
Holger skrev: Däremot "forumroot" är väl ok att använda?!
Det är en vanesak från min sida... försökte vara lite tydlig och kör ibland med mitt egna race ibland, som kan avvika från supportens policy (eftersom jag inte har fått grepp på den policyn riktigt hundra ännu)...Holger skrev:Ja, det är väl helt ok, för det klargör ju vad som menas.
Det blev bara en massa root i inläggen ovan ... det var det jag funderade på.
Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst