Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Hej.
Jag håller på att uppdatera min phpbb. När jag kom till det att man skulle uppdatera filerna antingen manuellt eller med hjälp av phpbbs ftp så valde jag först ftpn men när de visade sig att den "saknade tillstånd" att bläddra i mapparna så valde jag den manuella överföringen. När jag gjort det klart så fick jag ett fel meddelande som löd "Module Index.php error".
Så jag beslöt mig för att lägga tillbaka orginal filerna eftersom att jag inte kunde fortsätta med installeringen (vad jag än gjorde så kvarstod fel meddelandet) vilket resulterade i kaos
Nu får man bara en blank sida när man försöker göra något. http://www.acdcmachine.com/forum/ Är mitt forum...
För att få ditt forum fungerande igen, (efter att du släng tillbaka de gamla filerna). Ta bort din \install\-mapp och töm din \cache\-mapp på alla filer utom .htaccess och index.htm
Följ denna CHMOD-guiden så borde du kunna göra din uppdatering på det sättet du vill.
Jag har 3.0.7 sedan tidigare.
När jag går in på den länken som du föreslog så får jag upp Please read: INSTALL.html before attempting to update.
Men tidigare fick jag ju bara en blank skärm (som jag sa) när man går in i forumet nu är det ju något helt annat. Jag tog bort den gamla install mappen och laddade ner från phpbbs hemsida update from 3.07 to 3.0.8 och laddade upp den på min ftp.
Har du någon aning om hur man ska komma vidare?
Nu skriver jag lite hastigt då jag är på väg ut genom dörren, men om jag minns rätt så finns det två sätt att uppgradera.
Antingen laddar man ner den nya releasen, slänger in alla filer och skriver över. Utom config.php, /images-mappen och /files-mappen. Sen går man till /forum/install/database_update.php för att bara uppgradera databasen.
Jag har laddat ner den senaste versionen som du sa och ersatt den på siten (bortsett från files, images och config.php).
Och nu kan jag gå vidare med att "installera" (om du tittar på http://www.acdcmachine.com/forum/install/index.php)
Men installeras allting om då? Alltså försvinner allt gammalt som jag haft där?
Nu har jag iaf fått upp forumet. Men alla medlemmar och min layout. allt försvann i installeringen.
När jag skulle ställa in Databasen så var jag tvungen att skapa en ny eftersom att när den anslöt till min phpmyadmin så kunde jag inte välja (mitt gamla prefix) forum_ som prefix eftersom att den redan fanns. Så jag skrev in phpbb_ som prefix och alla mina gamla inställningar är borta (eller de finns ju kvar på phpmyadmin under gamla prefixet).
Kan jag ställa in någonstans att den ska läsa av mitt gamla prefix eller hur ska man gå till väga?
Det låter som om du installerat ett nytt forum istället för att uppgradera det gamla.
Du kan öppna filen config.php och ändra prefixet där, men sedan hamnar du nog att skicka upp eller byta tillbaka namnet på install-mappen och gå till urlen http://www.acdcmachine.com/forum/instal ... update.php eftersom det ordinära forumet antagligen inte är uppdaterat.
Har ett problem som påminner om detta. Har inte genomfört uppdateringen än. När jag testade att göra uppdateringen från Adm.panelen så får jag följande besked: Uppdateringsfilerna är inte kompatibla med din installerade version. Din nuvarande installerade version är 3.0.7 och uppdateringsfilerna är till för att uppdatera phpBB 3.0.7-PL1 till 3.0.8.
Problemet är att jag kan inte hitta någon 3.0.7 --> 3.0.8. Är uppdatering till 3.0.7-PL1 något jag måste göra först?