Behöver lite hjälp med en drop-down meny

Skapa en tråd här om du vill ha hjälp med att exempelvis skapa en logotyp, egna rank-bilder eller installation av MODdar eller hela forum. Denna kategori är enbart avsett för förfrågan om tjänster mot betalning, och skall ej förväxlas med supportforumet. Du får enbart göra förfrågan här, inte annonsera dina tjänster.

Moderator: Moderatorgrupp

Kategoriregler
Skapa en tråd här om du vill ha hjälp med att exempelvis skapa en logotyp, egna rank-bilder eller installation av MODdar eller hela forum. Denna kategori är enbart avsett för förfrågan om tjänster mot betalning, och skall ej förväxlas med supportforumet. Du får enbart göra förfrågan här, inte annonsera dina tjänster.
Lemuu
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Behöver lite hjälp med en drop-down meny

Inlägg av Lemuu »

Tjo, jag har letat och letat och letat efter en bra css-meny eller dhtml eller vad som helst, bara den blir bra och passar in. Jag hittade en gratismeny, som var så att jag kunde göra den på nätet för och sen ladda hem den i en mapp och bara ladda upp till sidan sen, så provade det, men den passar inte riktigt som jag vill.

Antingen kan man ju fortsätta bygga på denna då, vilket inte Jag kan... Jag skulle vilja att menyn blir lite lite genomsnkinlig, där den liksom droppar ned. Och färgen kanske skulle anpassas till själva sidan på ett bättre sätt...

Ja jag vet inte riktigt, det är mina önskemål. Men ni som "kan detta" mer än mig vet ju mer vad som "gäller".

Jag kan tyvärr inte ge någon peng för besväret, men jag kan erbjuda en länk som alltid kommer att finnas på min kattportal som detta då är, så länge som menyn ligger uppe. Jag bifogar en bild på hur själva menyn ser ut i nuläget.. Inte så överdrivet vacker, eller hur? Och ja, mina tabeller syns, det är för jag arbetar med dem och vill se hur de är byggda. :)

Min portal görs i php. Jag skulle bli jätteglad för lite hjälp med detta, min mail och adress till sidan kan ni få vid seriöst intresse..

Tack på förhand
Jessica

Bild
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support
Svar: 0

Re: Behöver lite hjälp med en drop-down meny

Inlägg av PazZze »

kolla att ändra padding/margin i dom yttersta div-taggarna, det borde förbättra det lite
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Re: Behöver lite hjälp med en drop-down meny

Inlägg av Holger »

Finns många kul här:
http://www.cssplay.co.uk/menus/
Holger Gremminger
Ingen support via PM!