kommer ej åt admin-sidan
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
kommer ej åt admin-sidan
När jag väl hade installerat PHPbb så fungerade admin-sidan. Men nu kommer jag bara till en helt vit blank sida.
Min server: win2k, IIS 5, PHP 4.3.9, MySQL 4.0.21-nt
(jag tänker inte byta till nåt webhotell, det är uteslutet).
vore tacksam för hjälp...vore ju kul om det fungerade.
På sätt och vis har jag löst det (allt fungerar felfritt utan några felmeddelanden eller nånting, mycket mysko). Det enda jag gjorde var att installera om phpbb på en annan domän så det ser ut så här: http://www.namn2.com/phpbb. Det förra forumets adress var forum.namn1.com/phpbb och det skall ju egentligen inte spela någon roll om det heter www eller forum framför domännamnet. Men...
den här gången...testade jag att fylla i inställningarna för smtp:n och jag tror att det är det som strular till det lite grann (fel lite felmeddelanden å sånt tidigare om mailen). Hade ju tänkt kolla inställningarna på det gamla forumet men jag kom ju inte åt adminsidan..
Har även testat att radera hela alla cookies osv...
ja..ja vet inte...nu skall jag testa och installera om phpbb igen på forum.namn.com-adressen å köra samma procedur på det forumet som fungerade (kanske blir lite rörigt det här, har ju gjort detta till och från under hösten utan att nåt fungerat så egentligen fattar jag noll).
Jag återkommer.