Är det någon som vet hur man kommer åt källkoden till bannern i temat Sky blue? I det temat så är det meningen att man ska ändra bannern, men jag kommer inte åt platsen där man kan ändra den. Var finns den?
http://www.bättresvenska.se/phpBB3/index.php
TACK!
Sky blue
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Re: Sky blue
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Alternativt laddar du upp en annan bild via FTP i mappen:
/phpBB3/styles/skyblue/imageset/*.*
Och sedan går du in på Administrationen, klickar på Stilar. Leta upp valet Bildpaket och klickar på redigera för din stil (Skyblue).
Välj "Huvudlogga" och ändra bild till den som du nyss laddade upp.
Btw:
Att byta ut filen site_logo.gif kan få lite oanade effekter, eftersom det finns data lagrat i temat om hur bilden site_logo.gif ser ut.
Så man måste besöka ovanstående plats i ACP.
/marcus
/phpBB3/styles/skyblue/imageset/*.*
Och sedan går du in på Administrationen, klickar på Stilar. Leta upp valet Bildpaket och klickar på redigera för din stil (Skyblue).
Välj "Huvudlogga" och ändra bild till den som du nyss laddade upp.
Btw:
Att byta ut filen site_logo.gif kan få lite oanade effekter, eftersom det finns data lagrat i temat om hur bilden site_logo.gif ser ut.
Så man måste besöka ovanstående plats i ACP.
/marcus
Det funkade inte att göra så. Då byts bilden som sitter bredvid texten på bannern, och det är texten jag vill ändra. Om ni tittar på sidan så står det "bättre svenska" och under står det "En kort text som beskriver ditt forum". Den texten vill jag ändra, men hittar inte var jag ska göra det...
Aaaahhh!
Du skrev:
Texten ändrar du i ACPn i de generella inställningarna.
Du skrev:
Då trodde vi givetvis att du menade grafiken!dunet_91 skrev:Är det någon som vet hur man kommer åt källkoden till bannern i temat Sky blue?
Texten ändrar du i ACPn i de generella inställningarna.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
+1 på det.Holger skrev:Då trodde vi givetvis att du menade grafiken!