Hur lägger man upp banner eller reklam på ett forum?

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

roky82
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Re: Hur lägger man upp banner eller reklam på ett forum?

Inlägg av roky82 »

Ok, ja nu tror jag att jag är med på vad som skall göras. Alla de filerna som man laddade ner skall enbart slängas upp på rätt plats men sen skall man även tanka hem 4 filer som man skall redigera själv genom att lägga in den text som finns när man öppnar den install-filen. rätt? men vilket program skall man editera i, notapad ++, är den gratis?
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Rätt uppfattat.
Notepad++ är gratis, själv använder jag TextPad som också är gratis.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
roky82
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av roky82 »

Kommer det att se ut som den sidan du tidigare länkade till då? För vill ha så att man kanske kan ha googleads nere i botten och sen ifall någon skulle vilja annonser högst upp på sidan så ska det vara möjligt. Är det så det kommer att funka?
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Google AdSense lägger du dit i overall_footer.html det behöver du egentligen ingen modd till.
Hur modden fungerar kan Peetra kanske svara på.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
roky82
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av roky82 »

Anledning till att jag vill ha med Google AdSense är pga att det sägs att man kommer med snabbare på google när man söker och detta är viktigt för mig då forumet är nytt och jag vill ha besökare. Stämmer detta eller finns det andra sätt?
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Det viktigaste är att du har intressant och aktuellt innehåll, allt annat är oviktigt i jämförelse.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
roky82
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av roky82 »

Holger skrev:Det viktigaste är att du har intressant och aktuellt innehåll, allt annat är oviktigt i jämförelse.
Jo, givetvis men det får man ju inte reda på ifall man inte syns på nätet. Detta är bara ett litet steg utav alla steg jag skall gå för att få användare. Men jag känner att syns man inte på google så finns man inte :D Så funkar det på det sätt som jag skrev tidigare?
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Kanske, det kan nog ingen svara riktigt på ... det är nog snarare rykten.

I mitt forum är det så att skriver du ett meddelande och sedan söker på Google så hittar du meddelandet där (märkte det extremt när vi hade en "länk-spammare" för ett par dagar sedan - en ny tråd startades och jag Googlade på mailadressen, trådan fanns på tredje plats i listan efter max 5 minuter), vi har konstant ett större antal instanser av Googles botar i forumet.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
roky82
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av roky82 »

Jasså, det låter ju nice. Jag har precis skaffat en ny adress som jag vidarebefordrar ifrån och jag vill att google ska hitta den nya och tänkte då att detta kanske var en snabbt sätt då det enbart legat upp i typ 5 dagar.
roky82
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av roky82 »

Har nu lagt in allt men skall det installeras på något sätt och vart hittar man det i Administrationspanelen?
roky82
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av roky82 »

Har nu lagt in allt men skall det installeras på något sätt och vart hittar man det i Administrationspanelen? Jag har enbart lagt upp filerna som ligger under "root". Ska det upp några fler filer?
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

De filer som du har editerat?
Sedan:
Visit any page on your forum in your web browser and the database sections and module will be installed automatically.
Sedan går du till ACP och aktualiserar cachen för stilen som du har installerat modden i.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
roky82
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av roky82 »

I "Administrationspanel => ALLMÄNT" står det "Modul tillagd » ACP_ADVERTISEMENT_MANAGEMENT" sen har jag vart inne och kikat lite under "ALLMÄNT=> Advertisement Management". Vad skall man göra där för att få annonser att hoppa igång eller vad ska man lägga till för att få en annons?
roky82
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av roky82 »

roky82 skrev:I "Administrationspanel => ALLMÄNT" står det "Modul tillagd » ACP_ADVERTISEMENT_MANAGEMENT" sen har jag vart inne och kikat lite under "ALLMÄNT=> Advertisement Management". Vad skall man göra där för att få annonser att hoppa igång eller vad ska man lägga till för att få en annons?
Men jag måste väl i alla fall ha gjort rätt när det står så här?

Advertisement Management
Here you can change the Advertisement Management Settings, Add/Remove/Edit Advertisement Positions, and Add/Remove/Edit Advertisements.
Advertisement Management Version: 1.0.9

Har även vart inne och redigerat i "Create Ad" men det dyker inte upp något på sidan. Vad gör jag för fel?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Du måste mata in annonsinformationen i korrekt html.

Den där verkade så bra, så jag plockade in den själv också på ett av mina testforum, som har verkliga besökare ibland. Jag har funderat på att lägga in goggle där länge nu, men har int iddast, då de forum, jag sett med goggle, ofta har ganska fult utseende på det, men jag tycker det blev riktigt fint nu! Titta! :D
roky82 skrev:Anledning till att jag vill ha med Google AdSense är pga att det sägs att man kommer med snabbare på google när man söker och detta är viktigt för mig då forumet är nytt och jag vill ha besökare. Stämmer detta eller finns det andra sätt?
google erkänner väl inget sånt, men jag vill nog påstå att det stämmer. Det tog mig elva veckor att få mitt adsense-konto godkänt dock och sajter/forum jag lagt upp har alltid indexerats inom 2-12 dagar även utan adsense, men jag anmäler alltid sajten till google och lägger in en fil för att google ska hitta sajten. Men har man ett adsense konto från förut, så är det ju bara å tuta å köra på. :) Jag har funderat att testa att "sparka igång" nån sajt genom att lägga in adsense å strunta totalt i att spendera tid på att skapa organiska inlänkar, anmäla till listor osv, osv... Lite för å jämföra eller så, men... ...det e en långtidsplan, om jag inte får lov att lägga in min egen annonskod i testsyfte på den sida jag jobbar med just nu alltså... Jag har så mycket annat liksom, så jag "sparkar int igång" egna sajter sådär bara.
Skriv svar