Problem med installation av språk

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Svar: 0

Re: Problem med installation av språk

Inlägg av Kjell »

Nej, jag har inget medicin just nu, men frågan är om man ska lägga ner tid på att skriva om funktioner för phpBB bara för att dom är envisa på One och inte bara för phpBB, det gäller bara det hotellet vad jag kan se och vill inte dom ändra sin inställning så rekommenderar jag att ni flyttar ifrån dom så som många andra gör just nu. Det är för mig ett stort irritationsmoment att föröka få saker att fungera där och känner mig väldigt trött på dom (arbetar inte bara med phpBB).
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Birkastaden
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Birkastaden »

Hallå rainerg!

Ser att du valt att lägga din hosting hos one om jag inte misminer mej är det väll en DK provider, även jag hade valt
att lägga mina domäner i DK och hade en dj...a massa problem.

Efter en tid på forumet fick jag kontakt med Kjelle och Marcus och beslöt att flytta mina domäner till dom, inga problem.

Fundera på de!

Birkastaden
Användarens profilbild
rainerg
Medlem
Medlem

Inlägg av rainerg »

Har funderingar på det men det är en förening så det finns många viljor

Jag tror mitt fel beror på att on.com håller på att uppdater php på sin server från ver 5.2 till 5.3
Mitt felmedelande vid system och språk visar sig bara i ver 5.3 Troligen ligger det där :evil:
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

PHP 5.3 har en massa nya "förbud", nå ja... förbud är det inte, men det är saker i PHP som kommer tas bort till PHP 6.0... därför har man nu börjat att markera dessa funktioner som "icke önskvärda".

Webbhotell som utan att förvarna, eller ge alternativet att behålla PHP 5.2.x, uppgradera till PHP 5.3.x har inte räknat med de problem som det orsakar för deras kunder.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Om du planerar driva en webbutik har du nog råd med ett bra webbhotell som dessutom erbjuder SSL och en driftsäkerhet som krävs. Det låter kanske hårt men jag tycker det är oseriöst att sälja saker över nätet med sajter på webbhotell som One.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Skriv svar