Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Detta är kanske en dum fråga, men jag får inte rätt på det hela.
Jag har följt instruktionerna för installation av språk, svenska i detta fallet, men när jag ska installera genom ACP och trycker på "language packs" får jag meddelandet:
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/acp/acp_language.php on line 1123: file_exists() [function.file-exists]: open_basedir restriction in effect. File(./../language/index.htm/iso.txt) is not within the allowed path(s): (/customers/***/***:/var/www/diagnostics:/usr/share/php)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /adm/index.php on line 150: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3493)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /adm/index.php on line 152: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3493)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /adm/index.php on line 153: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3493)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /adm/index.php on line 154: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3493)
Jag har laddat ner svenska från phpbb.com och lagt hela språkmappen i /language.
Jag har precis installerat det bara. Och så tänkte jag mig installera svenska på forumet.
Problemet är ju bara att jag får det meddelandet och kan inte välja att installera något nytt språk till forumet.
Jag har slut på ideer. Har följt alla anvisningar till punkt och pricka. Dubbelkollat, trippelkollat... jag kan dock inte hitta något fel.
Aha... är det bara sidan där man sköter språken som det är fel.
Nej, jag kom inte på en lösning. Men jag tyckte det vara bäst att kolla att jag fattat rätt... så jag (eller någon annan) inte letar efter fel lösning.
/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.
Jag har också konstig men språkfilen Är installerad på två .se sidor på on och på den ena får jag
följande fel vid system och språkfil annars verkar det fungera har ominstallerad hela phpbb
phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/acp/acp_language.php on line 1123: file_exists() [function.file-exists]: open_basedir restriction in effect. File(./../language/index.htm/iso.txt) is not within the allowed path(s): (/customers/arbogakoloni.se/arbogakoloni.se:/var/www/diagnostics:/usr/share/php)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /adm/index.php on line 150: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3493)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /adm/index.php on line 152: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3493)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /adm/index.php on line 153: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3493)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /adm/index.php on line 154: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3493)
Safe Mode är påslaget i php, du får be hotellet att stänga av den, men kunde konstatera att hela uppsättningen av php var skakig för Joni1, så det kan även möjligen gälla för dig också.
Edit: Tittade på vilket hotell du ligger på, inte det bästa i mitt tycke och framförallt hur man hanterar kunder som kör php system, dvs inte bara phpBB utan även CMS verktyg m.m.
Jag ficksvar från on och save mode var avslagen som standard
fick den här länken som jag inte fatta så mycket
Det roliga är att jag installerde phpbb på två olika saiter och den ena är ok
undet system phpinfo är det på ena saiten 5.2.12 och deb som det blir fel 5.3.1
ändå är det installerd med samma prågram
Dom är ett stort skämt, många webb-butiker från olika leverantörer, joolma, MODx, WP har problem just nu med dom, ska alla bygga om bara för att man inte kan hantera det på One? Det är att flytta fokus från problemet till att vara kundens problem...
En snabb lösning från deras sida sett är att flytta platsen internt, men det vill dom inte så då kan man välja att flytta själv externt.
ok verkar svart att få ordning på dom
Men kan du svara om det påverka något då allt ser normalt ut utom vid sytem och val av språk
Har inte sett några fel under övrigt hanterande