Får följande fel när jag ska köra massutskick till mina medlemmar?
E-postfel
» EMAIL/PHP/mail()
/bildemoforum/adm/index.php
Address till ditt forum: www.bildemoforum.se
Vilka teman har du installerade?: prosilver SE
Vilka MODdar har du installerat?: Inget
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?: Nej
Vilken version av phpBB använder du?: 3.0.6
Vilken version av PHP?: 5.3.1
Vilken databasserver använder du och vilken version?: Mysql
Webbhotell/server: www.one.com
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?: Jag själv
Är detta en uppgradering (t.ex. 3.0.0 till 3.0.3)? I så fall, från vad till vad?: Nej
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB 3.0.x)? I så fall, från vad till vad?: Nej
Har du sökt angående ditt problem?: Ja
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med? massutskick, e-mail
Massutskick
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Re: Massutskick
Det där får jag också på X antal forum, som jag adminnar, så det behöver inte vara nåt farligt. Alla forum, som gett det felet har nämligen snällt skickat ut alla massutskick ändå.
Så min counterfråga är: Skickas dina massutskick?
Ok, nej dessa skickas inte ut, men testar jag att välja 1st användare så godkänns det och man får grönt
men tar jag ex 20st eller en kategori så går det inte.
men tar jag ex 20st eller en kategori så går det inte.
Det är ett host problem (inställning) att inte låta php sända ut mer än ett mail, du bör byta till SMTP, vilket du gör under E-postinställningar, kolla med ditt hotell vad som gäller.
Många mottagar hostar gillar inte heller php mail då det saknas information om användaren.
Många mottagar hostar gillar inte heller php mail då det saknas information om användaren.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!