Skapa en länk i forumbeskrivningen
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skapa en länk i forumbeskrivningen
Går det? Jag kan inte hitta på något sätt att göra det.
/Rolf
/Rolf
Re: Skapa en länk i forumbeskrivningen
I beskrivningen högst upp på sidan alltså?
Undrar jag med, högst upp på sidan (känns mest naturligt) eller på annan plats.
En av våra medlemmar undrade varför det finns en länk från huvudsidan till forumet men inte tvärt om.
Personen ville alltså kunna klicka sig till huvudsidan från forumet.
En av våra medlemmar undrade varför det finns en länk från huvudsidan till forumet men inte tvärt om.
Personen ville alltså kunna klicka sig till huvudsidan från forumet.
Niklas "Nillet" Olsson
www.lccs.nu
www.lccs.nu
Om vi nu antar att även TS vill ha det, låter nog självklart nu då jag läser frågan igen, så ska man ändra i /styles/din_stil/template/overall_header.html
HITTABYT UT MOT
Töm forumcachen via knappen på första sidan i ACP. Klart. Namnet å länkmålet byter man i i vanlig ordning i ACP.
Man kanske vill ha den i annan färg och understreckad också, det får man fixa med lite mera (x)html isåfall.
Peetra.
Det tog mig 1½ timme att skapa detta inlägg, jag testade ett gammalt skript som skapar lokala forum med ett musklick och så felrapporterade jag å skapade lite olika forum med olika språk å så. Det är hårt att göra saker enkelt för sig ibland!
HITTA
Kod: Markera allt
{SITE_DESCRIPTION}
Kod: Markera allt
<a href="http://din_adress.net">{SITE_DESCRIPTION}</a>
Man kanske vill ha den i annan färg och understreckad också, det får man fixa med lite mera (x)html isåfall.
Peetra.
Det tog mig 1½ timme att skapa detta inlägg, jag testade ett gammalt skript som skapar lokala forum med ett musklick och så felrapporterade jag å skapade lite olika forum med olika språk å så. Det är hårt att göra saker enkelt för sig ibland!
Man kan också ha en länk till vänster om forumbeskrivniongen, enligt http://www.supportforumet.se/lagg-till- ... t4946.html
Manualen är för sådana som inte har möjlighet att spara på filsystemet. Om man har tillgång till ftp för sitt forum, så ska man undvika att använda redigeraren i ACP, då den sparar i databasen och det verkar inte vara så bra i längden.
Manualen är för sådana som inte har möjlighet att spara på filsystemet. Om man har tillgång till ftp för sitt forum, så ska man undvika att använda redigeraren i ACP, då den sparar i databasen och det verkar inte vara så bra i längden.
Provade beskrivningen i "supportforumet".
Blev riktigt bra!
Tack för hjälpen Peetra!
Hoppas TS också blev hjälpt!
Offtoipic: Ni använder väldigt mycket förkortningar men jag tror att TS = TrådSkaparen?
Blev riktigt bra!
Tack för hjälpen Peetra!
Hoppas TS också blev hjälpt!
Offtoipic: Ni använder väldigt mycket förkortningar men jag tror att TS = TrådSkaparen?
Niklas "Nillet" Olsson
www.lccs.nu
www.lccs.nu
Tyvärr har jag blivit lite hemmablind och glömmer bort att alla inte talar "forumiska". TS avser, precis som du gissade, trådstartaren/skaparen. Jag hoppas att Nille kom ihåg att spara ändringarna på filsystemet och inte i databasen.
Nu pratar du grekiska med mig.Jag hoppas att Nillet kom ihåg att spara ändringarna på filsystemet och inte i databasen.
Filsystemet är filerna på vår portal/internetserver?
Databasen är?
Jag har inte tillgång till filerna på portalen/internetservern, är inte webmaster.
Gör alltså allt via forumets administrationpanel.
Niklas "Nillet" Olsson
www.lccs.nu
www.lccs.nu
Jag som trodde det var svenska som skrevs
Titta på den här tråden så kan det förklara en del, trots att den är skriven på svenska
Redigera inte mallar/teman i ACP!
Och lite Grekiska Vad är en Databas
Man brukar kunna ha olika FTP konton som pekar på olika platser och om inte det går så skulle det gå att flytta forumet till en subdomän, dvs. inte www först utan då skulle det bli exempelvis så här forum.lccs.nu och ha ett FTP konto dit.
Titta på den här tråden så kan det förklara en del, trots att den är skriven på svenska
Och lite Grekiska Vad är en Databas
Är inte det något som kan ordnas??Nillet skrev:Jag har inte tillgång till filerna på portalen/internetservern, är inte webmaster.
Man brukar kunna ha olika FTP konton som pekar på olika platser och om inte det går så skulle det gå att flytta forumet till en subdomän, dvs. inte www först utan då skulle det bli exempelvis så här forum.lccs.nu och ha ett FTP konto dit.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!