Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Om inte det gör skillnad så tror jag du har något fel i tabellen phpbb_posts och kolumn post_subject alternativt i någon PHP kod, men det ser du om du går in i phpmyadmin och tittar om det ser lika dant ut i phpbb_posts -> post_subject
Du menar att du inte kan se någon skillnad mellan alla andra kolumner och post_subject
Alla andra har utf8_bin och post_subject har utf8_unicode_ci..... ändra den till utf8_bin
just det, det är därför jag satte en blå prick!
jag vågade inte ändra något där ,
Nu har jag ändrat det, men det hjälpte inte
Jag har även rensat cachen..
Nä, det menar jag inte, jag menar att skriva ett nytt inlägg för att testa att åäö fungerar vilket det borde göra.
och med "Skit in och skit" ut menar jag att det är inmatat felaktigt från start och kan då inte visas rätt, men går att fixa med flinka fingrar.....