Hej!
Jag har precis börjat med forum och behöver lite hjälp...
Jag försöker flytta en tråd till en annan del av mitt forum och väljer "Flytta tråd" i snabbmoderationsverktygen nere till höger. Då får jag upp en rull-list vart jag vill flytta tråden men alla alternativen är grå och går inte att välja... vad gör jag för fel?
Flytta tråd
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Re: Flytta tråd
De som är grå är antingen "nuvarande kategori" för tråden eller huvudkategorier (dvs. sådana kan inte innehålla inlägg).
Bara (vanliga) kategorier kan innehålla trådar, t.ex. kan inte huvudkategorier och länkar inte innehålla trådar.
Vidare kan ev. "lösenordsskyddade" kategorier (som man ännu inte loggat in på) blir gråa... (lite osäker, och hinner inte testa).
/marcus
Bara (vanliga) kategorier kan innehålla trådar, t.ex. kan inte huvudkategorier och länkar inte innehålla trådar.
Vidare kan ev. "lösenordsskyddade" kategorier (som man ännu inte loggat in på) blir gråa... (lite osäker, och hinner inte testa).
/marcus
Nej alla alternativ är grå, inte bara den jag befinner mig i just nu. Inte heller har jag lösenord på de andra två kategorierna.
Jag har tre kategorier i mitt forum och vill flytta en tråd från en kategori till en annan... Vad menar du med huvudkategori? Är det själva forumet?
Jag har tre kategorier i mitt forum och vill flytta en tråd från en kategori till en annan... Vad menar du med huvudkategori? Är det själva forumet?
Hmm, låter som om du är moderator och inte admin på det forumet, kan det stämma?
Huvudkategori är där alla kategorier visas som tillhör en viss grupp.
Huvudkategori är där alla kategorier visas som tillhör en viss grupp.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Jag är Site Admin... Det är jag som har fixat forumet och det är bara jag som sköter det..
Jag har löst det nu... hade missat det här med att kopiera behörigheten till de nya trådarna..
Tack så mycket för att ni försökte hjälpa mig.. jag återkommer nog med mer frågor.