Allmänt fel; Metod för att sammanfoga filkonflikter har inte

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
vero
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Allmänt fel; Metod för att sammanfoga filkonflikter har inte

Inlägg av vero »

Jag håller på att uppdatera till senaste versionen och ska alltså uppdatera filerna, då finns det två alternativ, FTP - uppladdning och download modified files archive.

Vilket jag än väljer så kommer bara detta felmeddelande upp; Metod för att sammanfoga filkonflikter har inte valts korrekt.

Vad ska jag göra?

Ska tillägga att jag inte är helt bra på sånt här ;)
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Allmänt fel; Metod för att sammanfoga filkonflikter har inte

Inlägg av Peetra »

Välkommen hit!

Vi behöver få veta så mycket som möjligt för att kunna hjälpa dig, fyll i supportmallen, så mycket du kan, det du inte vet kan du skriva att du inte vet: http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=4690

mvh Peetra.
vero
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av vero »

Tack!

Jag läste den, men tänkte att jag inte visste så mkt, men fyller i den ändå!

Address till ditt forum: www.ratthjalpen.se/forum
Vilka teman har du installerade?: Vet inte..
Vilka MODdar har du installerat?: Vet inte..
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?: Vet inte..
Vilken version av phpBB använder du?: 3.0.0
Vilken version av PHP?: Vet tyvärr inte det heller..
Vilken databasserver använder du och vilken version?: Ingen aning ?
Webbhotell/server: one.com
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?: Någon som hade ansvar för forumet innan mig, vet ej vem.
Är detta en uppgradering (t.ex. 3.0.0 till 3.0.3)? I så fall, från vad till vad?: 3,0,0 till senaste 3,0,6
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB 3.0.x)? I så fall, från vad till vad?: Nej
Har du sökt angående ditt problem?: Massor
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?: alla möjliga
Berätta om ditt problem: Har gjort det ovan!
Har du ett testkonto åt oss?: Det tror jag inte
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Vi vet inte din stil (tema) eller modifikationer så jag föreslår att vi skippar den grå stilen och kör med grundstilen prosilver. På så sätt kommer du att förlora förutom den gråa stilen, också eventuella MODs, men med 3.0.6, så kommer du att tjäna en hel massa. :D Vi kan jobba på stil och eventuella MODs då du väl har ett fungerande forum. :D

Om du inte redn har en backup på din databas, skapa en!

Ladda ner det hela paketet för nyinstallation från http://phpbb.com/download/

Språkpaketet kan du ladda ner från min temporära sida http://peetra.jouluserver.com/phpBB3/do ... .php?id=24 å svenska prosilverknappar från http://phpbb.com/languages

Skicka upp ALLT till din server UTOM <forumroot>config.php Låt skriva över det sm skrivs över, men radera inget före. Gå sedan till http://www.ratthjalpen.se/forum/install ... update.php och vänta tills db:n är uppdaterad.

Logga in som admin, kolla att det ser ganska ok ut, trots blåa nya färgen. Prova posta nåt å sänd ett pm åt dig själv t,ex. Radera sedan mappen /install/ med ftp.

Så är det färdigt. :)

Peetra.
vero
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av vero »

Jag får det inte att fungera.. Kommer bara upp "webbsidan kan inte visa sidan.."

Webbplatsen kan inte visa sidan
HTTP 500
Mest sannolika orsaker:
•Webbplatsen underhålls.
•Det finns ett programmeringsfel i webbplatsen.
vero
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av vero »

Nu efter 3 misslyckade försök fungerade det plötsligt, men allt ser lika dant ut, grått?
vero
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av vero »

Går de att fixa något spamfilter, inte bara för registreringen utan även då man postar nya meddelanden/trådar?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Det kom jag ju inte ihåg att säga: Din gamla stil kan fungera ännu efter en uppdatering, men med mycket begränsade möjligheter. Bla 3.0.6ans inbyggda nya tjusiga anti-bot-grejser är utom räckhåll.

Vad du behöver göra är att

a) gå in till ACP --> Stilar --> och installera och sätta prosilver som standard för alla. Det senare gör du i ACP --> Allmänt --> Foruminställningar
b) lägga in svenskt färskt språkpaket med prosilverknappar, eller byta till engelska som forumspråk.

Du kan kopiera över din logga till prosilverstilen <forumroot>/forum/styles/prosilver/imageset/ och aktivera den via Stilar --> Bildpaket om du väljer att byta namn på den.

Peetra.
Skriv svar