Redigera inlägg ?? finns inte ??
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Re: Redigera inlägg ?? finns inte ??
Det säger att du har inte rätt inställningar på rättigheterna för mappen cache för att ta bort saker i den mappen. (Borde du ju iofs. ha)
Och angående uppdatering, nej det är inte fel att uppdatera. Men den uppdatering du gjorde hade inte med ditt problem att göra... dvs. även om du uppdaterade till 3.0.5 skulle ditt problem med saknade svenska bilder kvarstå.
Hur som helst, se till att återställa både filer och databas. Och sedan gör du om uppdateringen. Normalt sett gör uppdateringen det som tråden du hänvisade till automatiskt, och du behöver inte göra som i beskrivning (uppdatering av databasen är ett de första stegen).
/marcus
Och angående uppdatering, nej det är inte fel att uppdatera. Men den uppdatering du gjorde hade inte med ditt problem att göra... dvs. även om du uppdaterade till 3.0.5 skulle ditt problem med saknade svenska bilder kvarstå.
Hur som helst, se till att återställa både filer och databas. Och sedan gör du om uppdateringen. Normalt sett gör uppdateringen det som tråden du hänvisade till automatiskt, och du behöver inte göra som i beskrivning (uppdatering av databasen är ett de första stegen).
/marcus
Hur löser jag detta problem
"General Error
Unable to remove files within /home/kalmarmk/public_html/forum/cache/. Please check directory permissions."
hur gör jag detta "Hur som helst, se till att återställa både filer och databas"
jag har tankat upp allt dvs en total backup när jag fick ovan meddelande.
men sidan ligger nere..dvs jag kan inte logga in
tack på förhand!
"General Error
Unable to remove files within /home/kalmarmk/public_html/forum/cache/. Please check directory permissions."
hur gör jag detta "Hur som helst, se till att återställa både filer och databas"
jag har tankat upp allt dvs en total backup när jag fick ovan meddelande.
men sidan ligger nere..dvs jag kan inte logga in
tack på förhand!
detta funkar inte...marcus skrev: 2. Kopiera mappen \\forum\styles\610nm\imageset\en -> \\forum\styles\610nm\imageset\sv
Klart!
/marcus
Angående:
I ditt FTP-program så högerklickar på cache-mappen och väljer egenskaper (properties) eller liknade. Då ska det finns behörighet som en egenskap. Skulle tro att den står som läsbar/öppningsbar. Den måste även vara skrivbar (beroende på webbhotell) minst före ägare, men troligen för alla 3 typer. Typerna är: ägare, grupp och alla.
Databasen om den finns backup på den, är den (backupen) gjord i phpMyAdmin eller via databasbackupen i phpBB3?
/marcus
Lösning:"General Error
I ditt FTP-program så högerklickar på cache-mappen och väljer egenskaper (properties) eller liknade. Då ska det finns behörighet som en egenskap. Skulle tro att den står som läsbar/öppningsbar. Den måste även vara skrivbar (beroende på webbhotell) minst före ägare, men troligen för alla 3 typer. Typerna är: ägare, grupp och alla.
Har du även återställt databasen till "innan du uppdaterade"? (Du skriver att du tankat upp filerna)forsberg skrev:hur gör jag detta "Hur som helst, se till att återställa både filer och databas"
jag har tankat upp allt dvs en total backup när jag fick ovan meddelande.![]()
Databasen om den finns backup på den, är den (backupen) gjord i phpMyAdmin eller via databasbackupen i phpBB3?
Det där är den enklaste vägen att lösa problemet att man hittat ett tema som man gillar, men det finns inte några knappar på "mitt eget språk". Det man får då är en uppsättning engelska knappar när man kör det både på svenska och engelska. Och den fungerar för alla andra, så du måste göra något litet fel som gör att det inte fungerar.forsberg skrev:detta funkar inte...marcus skrev: 2. Kopiera mappen \\forum\styles\610nm\imageset\en -> \\forum\styles\610nm\imageset\sv![]()
![]()
![]()
/marcus
har äntligen fått in de svenska knapparna, men när musen är över dem så försvinner dem ???

Ja, det ser ut som om de knuffas uppåt, alltså är din stil prosilverbaserad. Använd prosilverknaparna istället, så blir effekten bättre. 
Vad bra att det äntligen är som det ska vara!