Texten hoppar när man skriver.

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Lars BD
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Texten hoppar när man skriver.

Inlägg av Lars BD »

Om man skriver ett längre inlägg så att det inte får plats inom rutan som visas när man besvarar ett befintligt eller skriver ett helt nytt inlägg kan texten börja hoppa, när man trycker ner en tangent visas tecknet ett kort ögonblick men sedan visas de första raderna av inlägget igen. Det är även mer eller mindre omöjligt att markera lite text för borttagning eller kopiering då allting hoppar. Detta hände även här då jag skrev den andra tråden om sökning i subsilver2 och infogade text i code taggar, ryktesvägen har jag hört sägas att hoppandet beror på en bugg i IE8. Stämmer detta och vad kan man göra åt saken? Av någon anledning upphörde problemet på detta forum under tiden jag skrev den andra frågan här idag så det är inte ett permanent fel utan kan tydligen komma och gå.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Texten hoppar när man skriver.

Inlägg av Kjell »

Skulle vara bra med svar på en supportmall och länk. http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=4690
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Lars BD
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Lars BD »

Eftersom felet även dök upp här antog jag att ni visste allt om forumet, den personliga lösningen verkar för övrigt vara att lägga till forumet i ie8:s kompatibilitetsvy som finns under verktyg eller som forumslösning tvinga ie8 att köra i ie7 läge.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Med andra ord ett IE 8 problem, Internal Error som jag brukar kalla produkter som kommer från det företaget :D

Tips, byt läsare till det som fungerar :P
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Har aldrig sett felet förekomma, oavsett webbläsare. Kör IE8, FF3, Safari (för att kunna testa så allt ser ut som jag tänk mig)... och ännu har jag inte sett felet på något forum som det du beskriver.

Felet skulle ju kunna vara lokalt, dvs. någon plugin i ditt IE8 som ger felet. Säger inte att det är så, men som sagt var jag ser inte felet du pratar om här eller någon annanstans.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Nu tror jag jag kommit på vad du menar.

Om jag skriver in en text som fyller denna ruta helt och hållet, så kommer det fram en scrollbar på högersidan.... när den kommer fram så minska skrivbar yta på bredden och texten måste arrangeras om lite.

Hmmm... det är inte så snyggt, men frågan är om det är ett fel eller om det går att kring genom att ange textrutans bredd som skrivbar bara delvis.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar