Problem vid skapa kategorier

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Admin.epilepsiforum
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Problem vid skapa kategorier

Inlägg av Admin.epilepsiforum »

Har skapat en ny kategori men får den antagligen inte att ligga som huvudkategori tror jag är felet.
Mitt forum: www.epilepsiforum.se

Det är Solsidan en bit ner på sidan som jag skapat, nån som har lust att kolla och tala om vad jag gjort för fel när jag skapat det hela. Har sökt här på forumet men inte hittat nåt som kan hjälpa mig. Jag vill att Solsidan ska stå där det nu står kategori och att sen underrubrikerna ska synas där Solsidan står nu.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Problem vid skapa kategorier

Inlägg av Peetra »

Du kan ändra om så att Solsidan är en huvudkategori och "underrubrikerna" är underkategorier till huvudkategorin solsidan.
Admin.epilepsiforum
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Tack för ditt svar. Då ska jag ställa en dum fråga till, hur gör jag det? :roll: Jag har inte mått så bra just nu så jag har inte så mycket ork att leta själv.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Ja, men då ska du få en bättre ruttbeskrivning. :)

ACP --> Kategorier

Klicka på den gröna bilden för redigera efter kategorin Solsidan.

Högst uppe hittar du då inställningen Kategorityp som nu är vald som kategori, ändra den till Huvudkategori i dropplistan. :)

mvh Peetra.

PS. Tänk på att kategoribeskrivningen ju försvinner iom att du gör om den
Admin.epilepsiforum
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Aha tack så mycket, det ska jag testa genast! Då får jag lägga en kategoribeskrivning under varje underkategori. :)
Synergy.
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Synergy. »

Jag har precis samma problem.

Kan bara skapa kategorier och jag vill kunna skapa en huvudkategori och döpa den så att det t ex står längst upp till vänster i hörnet på kategorin "regler och nyheter".

Jag har kopierat behörigheterna från en annan avdelning som är publik men det fungerar inte. Har kunnat detta tidigare, men vill sig inte nu.

Vad har hänt?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Fyll i supportmallen, som du hittar i http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic ... 90&start=0 och skapa en egen tråd, om det har fungerat förr, men inte nu längre, så är det kanske inte samma problem som denna tråd handlar om.

Peetra.
Skriv svar