Portal phpbb3?

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
Användarens profilbild
loomis
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Portal phpbb3?

Inlägg av loomis »

Hej!
Jag är ingen fena på detta så ni får ha lite tålamod med mina dumma frågor!
Jag har i alla fall lyckats få igång ett forum.
Nu undrar jag hur svårt det är att lägga till en portal eller andra moddar.
Vilken portal ska jag använda till mitt forum på http://www.zingmarks.se/forum ?
Var hittar jag en läplig portal för mitt forum? Har hittat en del men fattar inte vilka som passar mitt forum.
Måste man in i databasen och rota?
Ja, det finns många fler frågor men det får räcka med dessa till att börja med.
:roll:
Användarens profilbild
nickecross
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Re: Portal phpbb3?

Inlägg av nickecross »

Har faktiskt samma fråga. Mitt forum ligger på www.lekki.se/forum. Och skulle också vilja ha en portal. Om jag behöver växla över till Porsilver i gen så går det också bra. :) Men om det går när jag har detta tema så tycker jag att det är bra.

Ska jag göra en egen tråd. Men det verkar som om vi vill samma sak. Så det kanske går bra att ha i samma tråd. :D
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Vi kan inte tala om vilken portal ni ska använda, det är ett beslut ni måste ta själva, ni kan se några här http://startrekguide.com/community/view ... =d&start=0 Jag själv har provat några och ska jag vara helt ärlig så tycker jag dom inte ger så mycket, men smaken är som baken :P
Jag tycker att ett CMS verktyg ger mer för användaren om man inte är bra på att koda, jag installerade i veckan ett CMS till volvoforum.se, han är inte klar med texter etc, men kan säga att han är helt klart nöjd med det som har kommit fram tills dagen datum. Och jag själv kör samma sak (men med en massa extra kod)...
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
loomis
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av loomis »

Ok!
Tack för snabbt svar!
Jag börjar förstå att det är en smaksak vilken portal man väljer, trodde att det skulle vara specifika versioner av portaler till phpbb3-forumen.
Jag har tankat hem ett par olika men inte kollat närmare på dessa ännu. Eftersom forumet fungerar så är man lite skraj att sabba allt.
Jag tar naturligtvis backup och databasdump innan jag börjar.
Hittade en tråd om moddar här på forumet där det fanns en del matnyttigt, ska läsa mer där.
Hur var det med portaler på svenska? Den som bara finns på engelska och turkiska är väl inte så kul. :wink:
Passar språkfilerna kors och tvärs till de olika portalerna?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Det är bra att du har huvudet på skaft när det gäller backuper :)
Tyvärr så finns det ingen officiell översättning av portalerna, då återstår två saker, översätta själv eller fråga någon om dom har en klar för din portal och version.
När man översätter själv så kopiera över den engelska /en/ versionen till /sv/ mappen och utgå från den och använd notepad ++, spara i UTF8 utan BOM.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Skriv svar