Kontaktsida

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Synergy.
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Kontaktsida

Inlägg av Synergy. »

En kompis och jag håller på att öppna en kontaktsida med ett forum från PhpBB och vi har byggt moddar i hela vårt system, allt är uppbyggt av moddar vilket vi tycker är mycket behändligt. Vi är fortfarande inte färdiga med våran sida. Vi började med sidan på Nyårsafton och de återstår väldigt mycket.

Själv är jag inte riktigt nöjd med vårt forum. Finns många egenskaper jag saknar. När vi väl har dragit igång sidan och haft den i ett år, så ska vi skaffa oss VBulletin istället, jag gillar de mycket skarpt. Problemet som då blir är att vi måste göra om riktigt mycket på våran sida eftersom, som sagt vi har byggt allting med moddar.

En fråga som jag har, om jag raderar inlägg så flyttas dessa inlägg till en avdelning som bara vi administratörer kan se, går detta, eller försvinner dessa inlägg för gott? Eller det kanske går att göra som så, tar jag bort inlägg i en tråd så blir dessa inlägg i en annan färg och det är bara vi administratörer som kan se bort-tagna inlägg. Såhär har VBulletin, att man kan ta bort inlägg men fortfarande se dessa i de trådar där man har tagit bort inlägg. Att det finns fler funktioner med VBulletin är ju en självklarhet och därför kommer vi senare att byta till de.

Annars, vad tycker ni om forumet såhär långt?

Ps. Jag har suddat vårt namn eftersom vi inte har släppt sidan än och vill samtidigt inte riskera att någon annan registrerar en domän i vårt namn Ds.

http://img407.imageshack.us/img407/1387/namnlse.jpg
Skriv svar