Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Har letat efter svar på denna fråga, men kan inte hitta det. Jag skulle vilja att mitt forum visas för ej registrerade (gäster), men när jag testade detta visade det sig att inga kategorier visas alls. Min fråga är, hur ändrar jag detta, så att kategorierna visas för ej registrerade
Försök med att göra detta gå till ACP + Behörigheter + Forum behörigheter där markerar du vilka / vilken forum som du vill ge behörigheter till.
Där kan du också välja vilka behörigheter du vill ge dina Gäster.
Jag har min forum på engelska så jag vet inte riktigt hur det ser ut i svensk version.
Välj Gäster
Välj de kategorier, som gäster ska ha tillgång till, använd Ctrl + musen för att välja dem enskiljt eller välj alla genom att klicka på Alla kategorier.
Välj passande roll för Gäster åt alla förvalda kategorier (Föreslår Endast läsåtkomst)
Tackar för tipsen, men efter att ha gjort som visat i posten här, fungerar det fortfarande inte. Får bara meddelandet Detta forum har inga kategorier. även att jag gjorde som visat här.
bara för säkerhet skull har du gjort rensat cache ??
prova och se om du ''Kan se forum'' och ''Kan läsa på forumet''
som tidigare sagt jag använder engelsk version.... då ser det ut så där
'' can see forum'' och ''Can read forum''
Hej
Lånar denna tråd också för jag har samma problem som Alex och har nyligen installerat ett på min egen server, är nybörjare på detta.
Har följt råden men får inte till det ändå.
alltså jag måste fråga...om ni har skapat en kategori ni har väl sedan skapat en Forum inne i kategori.
För detta låter som desamma för mig när jag bara skapade kategori och trodde att det var forum.
Om man bara har kategori så kan gäster och medlemmar inte kunna se någon forum.
Så vad jag menar nu är om ni skapar en kategori så måste ni också skapa en forum i kategori och ge behörigheter till kategori och forum.