Forum Surftown
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Forum Surftown
Installerade forumet hos Surftowns webhotell med one click systemet och det gick bra men hur kommer jag in i forumet med min användare? Jag finns där som jossaxr men jag vet inte vilket lösenord jag har?
http://d15928162.u211.surftown.se/phpbb3/
Är totalt novis men tänkte jag skulle lära mig så tacksam för svar
http://d15928162.u211.surftown.se/phpbb3/
Är totalt novis men tänkte jag skulle lära mig så tacksam för svar
Re: Forum Surftown
Jag tror att den installationen är helt fel installerad: The requested URL /phpbb3/viewtopic.php was not found on this server.
Jag rekommenderar istället att installera den själv, du hittar paketet på phpbb.com
Jag rekommenderar istället att installera den själv, du hittar paketet på phpbb.com
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
länken funkar för mig
Jag kan inte heller komma in.
men kommer du ihåg det lösenord som du skrev in när du installerade forumet? pröva den när du loggar in.
men kommer du ihåg det lösenord som du skrev in när du installerade forumet? pröva den när du loggar in.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.
SummerADDE.se
SummerADDE.se
Nu funkar forumet http://d15928162.u211.surftown.se/phpBB3/index.php
Har problem med att det inte går att ha visningsbilder får detta felmeddelande
har försökt ställa om i Webhotellet men får det inte att funka
Varning
Den angivna sökvägen “images/avatars/upload” finns inte.
Den angivna sökvägen “images/avatars/gallery” finns inte.
Har problem med att det inte går att ha visningsbilder får detta felmeddelande
har försökt ställa om i Webhotellet men får det inte att funka
Varning
Den angivna sökvägen “images/avatars/upload” finns inte.
Den angivna sökvägen “images/avatars/gallery” finns inte.
Kolla med FTP om katalogerna finns där.
Jag vet inte hur Surftown har lagt upp det hela när dom använder skript för att skapa forum, det jag vet att Surftown har annan säkerhet än normalt och om man installerar manuellt så måste man få till rättigheterna för att läsa/skriva... prova med att sök på "Surftown" på det här forumet.
Jag vet inte hur Surftown har lagt upp det hela när dom använder skript för att skapa forum, det jag vet att Surftown har annan säkerhet än normalt och om man installerar manuellt så måste man få till rättigheterna för att läsa/skriva... prova med att sök på "Surftown" på det här forumet.
Jag har alltid haft stora problem med surftown, dom har safemod off och deras 1 click installer fungerar kasst. 
Skulle rekommendera att man kollar om mapparna finns där som kjell skrev, annars lägger man bara till dom.
Skulle rekommendera att man kollar om mapparna finns där som kjell skrev, annars lägger man bara till dom.
Har inte så mycket tid över, men tittar in lite då och då.
Katalogerna finns där men hur jag än ställer in det så kan inte forumet hitta domKjell skrev:Kolla med FTP om katalogerna finns där.
Prova med att lägga in den här koden i .htaccess filen som ligger i forumroten
Du skulle också kunna sätta behörigheten på dom katalogerna till 777 och om du får det att fungera minska accessen efter det.
Dom här frågorna borde Surftown svara på då dom har en egen variant av installation av phpBB3 (personligt tyckande).
Kod: Markera allt
php_flag register_globals on
php_value mbstring.http_input pass
php_value mbstring.http_output passDom här frågorna borde Surftown svara på då dom har en egen variant av installation av phpBB3 (personligt tyckande).