MySQL error [1045]

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Confidence
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

MySQL error [1045]

Inlägg av Confidence »

Address till ditt forum: http://www.coldtalk.info
Vilka teman har du installerade?: n/a
Vilka MODdar har du installerat?: n/a
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?: nej, phpBB.com
Vilken version av phpBB använder du?: 3.0.4
Vilken version av PHP?: 5
Vilken databasserver använder du och vilken version?: MySQL 5
Webbhotell/server: Loopia
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?: Jag installerade det.
Är detta en uppgradering (t.ex. 3.0.0 till 3.0.3)? I så fall, från vad till vad?: Ny installation
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB 3.0.x)? I så fall, från vad till vad?: Pure phpBB
Har du sökt angående ditt problem?: Ja
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?: MySQL error 1045 , general error phpbb , mysql error loopia
Berätta om ditt problem: Den säger att den inte kommer åt MySQL servern pga Username och Lösenord, men jag är HELT säker på att jag skrivit rätt. Jag har även provat att byta användare i mySQL databasen och alla har fulla rättigheter.
Har du ett testkonto åt oss?: Nej.

Här kommer det fulla felmeddelandet:

General Error
SQL ERROR [ mysql4 ]

Access denied for user 'forum@c14252'@'s83.loopia.se' (using password: YES) [1045]

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.

Jag har sökt och sökt men inte funnit något svar på detta problem, så jag vore evigt tacksam om någon experienced kom in och gav mig en hint om hur man löser detta..
Tack på förhand /andreas
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: MySQL error [1045]

Inlägg av Marcus »

Verkar som du fyller i fel databasuppgifter.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Confidence
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Confidence »

Berätta om ditt problem: Den säger att den inte kommer åt MySQL servern pga Username och Lösenord, men jag är HELT säker på att jag skrivit rätt. Jag har även provat att byta användare i mySQL databasen och alla har fulla rättigheter.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Är du säker på det, jag vet inte hur Loopia fungerar, men många har olika ID, PW, för databasen och själva inloggningen.
Ska vara vara samma som phpmyadmin
Senast redigerad av Kjell den 2009-03-05 22:02, redigerad totalt 1 gång.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Confidence
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Confidence »

Jadå , HELT säker, då jag kommit åt databasen, för att sedan få error igen. /andreas
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Om du har kommit åt databasen, med de uppgifterna, men inte nu. Då finns det några till alternativ som "ploppar upp".
  1. Något är tillfälligt fel databasserveren, eller så är den offline. Avvakta, och testa igen.
    Påtala, när det fungerar igen att webbhotellet har problem med instabila databasservrar.
  2. Det kan också vara servernamnet som blivit fel, dvs. servern du angivit finns men det är inte den du finns på.
    Dvs. de har en server s83.loopia.se, men du har kanske s84.loopia.se. När felmeddelandet säger användarnamn/lösenord, så dubbelkollar du bara det och missar kanske servernamnet.
  3. Loopia har kanske av belastningsskäl, tvingats flytta på ditt MySQL-konto. Borde du iofs. fått information om, men man vet aldrig vad ett SPAM-filter ställer till med... ;-)
/marcus

PS!
Jag skrev mitt svar baserat på vad du får för felmeddelande... borde kanske läst det med "helt säker". ;-)
DS!
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Confidence
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Confidence »

Det var fel hos Loopia ( vad för fel fick jag dock inte reda på ), supporten sade att dom löst MySQL problemet. Jag tackar för snabba svar och trevligt bemötande! /andreas
Skriv svar