Rundade hörn i IE7
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Rundade hörn i IE7
Tänkte förövrigt använda hörnen i bloggen som ligger i rotmappen också, men samma problem där...
Re: Rundade hörn i IE7
Så mitt tips är att hitta en meny där dom har tagit hänsyn till IE.
Kan säga att största tiden som webbdesigner ligger på att få IE att fungera som man vill.
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Det känns som jag stirrat för länge på koden bara. En irriterande detalj är att jag redan löst precis samma problem en annan gång men har inte koden kvar och kommer inte ihåg hur jag gjorde...
Att få samma att se lika ut i både IE och riktiga webbläsare är dömt att misslyckas.

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Det ska dock gå att lösa det där andra också, men det får vara till jag behöver det nästa gång
Det gör jag i egna projekt... beror lite på målgruppen också iof.tumba25 skrev:IE äldre än 6 kan du strunta i.
Nej då, det är bara att använda något av CSS-hacken men det gäller att hitta vad det är som felar, och det kan ta så förbannat med tid iblandtumba25 skrev:Att få samma att se lika ut i både IE och riktiga webbläsare är dömt att misslyckas.
Ja, det är så men det tar tid och många gånger så får man fixa till dom också tyvärr.Xoda skrev:Nej då, det är bara att använda något av CSS-hacken