Skumt fel vid uppdatering Uppdatera 3.0.3 till 3.0.4?
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Re: Skumt fel vid uppdatering Uppdatera 3.0.3 till 3.0.4?
Och du ska inte inkludera install-katalogen. Jag antar att du redan har kört database_update.php.
Om du tittar i databasen med ex phpMyAdmin. I tabellen phpbb_config, där config_name är version. Vad står det för config_value?

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
- Element_Five
- Extra aktiv medlem

Inget av det raderar inlägg, medlemmar eller kategorier hoppas jag?
Var hittar jag phpbb_config?
Eftersom din constants.php är väldigt gammal så är det bättre att skicka upp alla filer igen (hela phpBB 3.0.4). Men skriv inte över config.php, den är viktig och har inte ändrats sen den första officiella betan av 3'an.
Sen måste vi veta vilken version det är på din databas.

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
- Element_Five
- Extra aktiv medlem

Men om jag lägger upp alla filer igen, försvinner inte alla avatarer/bilder i imagesmappen då?
- Element_Five
- Extra aktiv medlem

Vet inte hur jag ska kunna tacka dig/er, men hatten av! Ingen liten sten som rullade av mig...
Återkommer om mer strul uppkommer!